7 września 2011 roku w Warszawie, podczas zorganizowanej przez firmy OSRAM i SIEMENS imprezy Building KnowLEDge Tour 2011, zaprezentowano największą jak dotąd wystawę technologii LED w Polsce, połączoną z szeregiem wykładów eksperckich. Ogromne wrażenie na odwiedzających zrobiła zwłaszcza artystyczna instalacja „Sześcian” składająca się z blisko 35 000 LED sterowanych inteligentnym systemem e:cue firmy TRAXON.
Na wystawie zaprezentowano także oryginalne oprawy do lamp ulicznych, jak również systemy oświetlenia LED dla sklepów, restauracji oraz systemy firmy SIEMENS do zarządzania infrastrukturą tzw. Inteligentnych Budynków. Nie zabrakło także niezwykłych, bo organicznych elektroluminescencyjnych diod (OLED), płaskich i świecących całą powierzchnią, a więc dających równomierne światło. Wmontowane w lustra inspirowały do poszukiwania nowych zastosowań dla tego światła przyszłości.
Praktyczne rozwiązania dla handlu, usług i HoReCa
Jak oświetlać wnętrza sklepów lub poszczególne produkty, by zwiększać ich atrakcyjność, przyciągać klientów, zwiększać zyski? Odpowiedź jest prosta. Warto wykorzystać do tego markowe rozwiązania LED zaprezentowane podczas zakończonej właśnie imprezy firm OSRAM i SIEMENS. Odwiedzającym wystawę Building KnowLEDge Tour 2011 zaprezentowano m.in. zasady doboru lamp, opraw i systemów zasilania i sterowania w zależności od specyfiki danego obiektu, czy liczby osób w pomieszczeniu.
Minimalizacja kosztów eksploatacji obiektów
Czy warto myśleć o rozwiązaniach LED, jeśli szukamy optymalizacji kosztów? Jak najbardziej. Rozwiązania, jakie zaprezentowano w trakcie imprezy pozwalają bowiem nie tylko na efektowne oświetlenie obiektów, ale także na wymierne oszczędności dzięki energooszczędności tych źródeł światła i automatyzacji systemów sterowania. Nowoczesne systemy LED pozwalają także zwiększać bezpieczeństwo (np. zastosowane w garażach podziemnych wraz z automatycznymi sterownikami). Organizatorzy imprezy postanowili także zaprezentować nieco futurystyczne, ale niezwykle efektowne lampy OLED, które dzięki swojej niezwykłej konstrukcji są płaskie i świecą całą powierzchnią dając równomierne światło.
- Building Knowledge Tour to okazja do zapoznania się z najnowocześniejszymi osiągnięciami w zakresie systemów zarządzania instalacjami w budynkach - powiedział Cezary Mychlewicz, SIEMENS Marketing Manager Industry Sector. – Imprezę celowo zorganizowaliśmy w pofabrycznej hali zlokalizowanej na terenie firmy SIEMENS w Warszawie, aby w industrialnym klimacie móc lepiej pokazać najbardziej zawansowane technologicznie systemy, urządzenia oraz całe instalacje. Wydarzenie zostało zaplanowane w ten sposób, aby nasi goście mogli nie tylko zobaczyć przygotowane instalacje, ale również usłyszeć dźwięki i poczuć zapachy, wydobywające się dzięki sterowaniu i zaprogramowaniu naszymi systemami.
Najnowsza wiedza i osiągnięcia
Architekci, projektanci oświetlenia, elektrycy, hurtownicy oraz instalatorzy potrzebują stałego dostępu do wiedzy o najnowszych technologiach. Dzięki temu stają się bardziej konkurencyjni i mogą sprostać rosnącym wymaganiom klientów.
- Podczas naszej imprezy z dumą pokazujemy część najnowszych osiągnięć firm OSRAM i SIEMENS. Zależy nam, aby zainspirować i pobudzić projektantów i architektów, z którymi współpracujemy także na co dzień, do jeszcze bardziej kreatywnego podejścia w zakresie oświetlenia i rozwiązań Inteligentnego Budynku – powiedział Janusz Mitko, Kierownik Działu Marketingu OSRAM Sp. z o. o. – W ponad stuletniej historii OSRAM jest kojarzony z najwyższej jakości źródłami światła, układami zasilającymi oraz sterującymi. Teraz chcemy zaprezentować nasze kompetencje w zakresie projektowania oświetlenia i podkreśleniu pozycji lidera w zakresie nowych technologii, zwłaszcza LED.
Zrealizowany wspólnie przez OSRAM i SIEMENS cykl Building KnowLEDge Tour odwiedził prawie wszystkie kraje Unii Europejskiej. Warszawska impreza zamknęła cały cykl 20 spotkań.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |