Nowe anody zwiększą pojemność i skrócą czas ładowania baterii litowo-jonowych - NANOTECHNOLOGIE - NANORURKI - GERMAN - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - NANODRUTY - AKUMULATORY LITOWO-JONOWE - BATERIE LI-ION - KRZEMOGERMAN - ANODA
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Nowe anody zwiększą pojemność i skrócą czas ładowania baterii litowo-jonowych
drukuj stronę
poleć znajomemu

Nowe anody zwiększą pojemność i skrócą czas ładowania baterii litowo-jonowych

Nowe anody zwiększą pojemność i skrócą czas ładowania baterii litowo-jonowych
fot. Jaephil Cho

Naukowcy z Korei Płd. opracowali nowy typ anod, które pozwolą na dwukrotny wzrost cykli ładowania i rozładowania w bateriach litowo-jonowych, zwiększając zarazem szybkość ładowania tych baterii - poinformował magazyn "Technology Review".  
 

Uczeni i inżynierowie z National Institute of Science and Technology w Ulsan oraz z firmy LG Chem, pracujący po kierownictwem dr Jaephila Cho wytworzyli nowy typ anody do baterii litowo-jonowych (Li-Ion), wykonany z germanowych nanorurek.

Jak wskazują pierwsze testy, ich czas ładowania i rozładowania jest pięciokrotnie krótszy niż montowanych obecnie anod grafitowych. Anody te pozwalają także na dwukrotne zwiększenie liczby cykli ładowania i rozładowania w stosunku do produkowanych już baterii litowo-jonowych.

Naukowcy stworzyli anody przez wygrzewanie przez 5 godzin w temperaturze 700oC nanodrutów z germanu pokrytych antymonem. Pozwoliło to na wytworzenie germanowych nanorurek o grubości ścianek 40 nanometrów.

Według zespołu badawczego, proces jest prosty i można go użyć także w przypadku anod krzemowych. Jest też skalowalny - możliwy do zastosowania w dużych aplikacjach przemysłowych, jako że wytwarzane przy jego pomocy nanorurki są tych samych rozmiarów.

Jak powiedział "Technology Review" kierujący badaniami dr Cho, celem eksperymentów jest wytworzenie wysokopojemnościowych, o dużej liczbie cykli, ogniw litowo-jonowych przeznaczonych dla samochodów elektrycznych i hybryd.

Poza nanorurkami germanu, zespół bada także nowe anody krzemu, "w kształcie plastra miodu" dla zwiększenia powierzchni aktywnej.

German i krzem są najbardziej obiecującymi obecnie materiałami do produkcji anod, pozwalając na czterokrotny wzrost naładowania baterii w stosunku do obecnie używanego grafitu. Anody z germanu dają ponadto znaczny wzrost liczby cykli ładowania i rozładowania, a więc zwiększają czas pracy baterii.

PAP - Nauka w Polsce

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl