Ekologiczny pojazd hybrydowy z AGH - EKOLOGIA - OZE - AGH - POJAZD - ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ INSPIRACJE - OZI
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Ekologiczny pojazd hybrydowy z AGH
drukuj stronę
poleć znajomemu

Ekologiczny pojazd hybrydowy z AGH

Ekologiczny pojazd hybrydowy z AGH

Trzy koła, kierownica, łańcuch, pedały i mały silnik, a nad głową, niczym dach, panel słoneczny - tak w skrócie, wymyślony i zbudowany przez studentów Akademii Górniczo-Hutniczej pojazd, opisuje "Dziennik Polski".


Nietypowy pojazd, będący trójkołowym rowerem o dwóch napędach - klasycznym i elektrycznym, skonstruowali członkowie Koła Naukowego Odnawialnych Źródeł Energii "Grzała" z Wydziału Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Idea powstała w grudniu 2009 r. Siedmioro studentów, obecnie V roku kierunku inżynieria środowiska, wiedziało, że wehikuł musi łączyć w sobie dwa rodzaje napędu: klasyczny rowerowy i elektryczny, ale z zasilaniem słonecznym.

Najpierw powstała wizja pojazdu łącząca te dwa napędy, a następnie przystąpiono do wykonywania obliczeń wymiarów, wytrzymałości, mocy silnika i innych parametrów.

"OZI", bo taką nazwę otrzymał, to skrót od "Odnawialnych Źródeł Inspiracje". Powstał m.in. z rurek aluminiowych, dwóch kół od wózka inwalidzkiego, przedniego koła rowerowego z małym silniczkiem ukrytym w piaście, siedzenia z wózka inwalidzkiego, czterech akumulatorów i sporego panelu słonecznego zawieszonego nad głową kierowcy.

Ładowanie na słońcu trwa około 5 godzin, ale pojazd można też, niczym telefon komórkowy, podłączyć do prądu. W tym przypadku akumulator będzie pełny po ok. 10 godz. Pozwala to na jazdę przez około 1,5 godz. z maksymalną szybkością 30 km/h.

Gdy baterie się wyczerpią lub zajdzie słońce, można przejść na tradycyjny napęd rowerowy, czyli pedały, zębatki, łańcuch i siłę własnych mięśni.

"OZI" może stać się komunikacyjną alternatywą w czasach drożejącego paliwa. Koszt jego budowy to ponad 13 tys. zł - informuje "Dziennik Polski". 

PAP - Nauka w Polsce

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl