Baterie odporne na temperaturę o trzykrotnie dłuższym czasie pracy - ELEKTRYKA - NAPĘD HYBRYDOWY - NAPĘD ELEKTRYCZNY - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - BATERIE LI-ION - LEYDEN ENERGY
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Baterie odporne na temperaturę o trzykrotnie dłuższym czasie pracy
drukuj stronę
poleć znajomemu

Baterie odporne na temperaturę o trzykrotnie dłuższym czasie pracy

Baterie odporne na temperaturę o trzykrotnie dłuższym czasie pracy
fot. Leyden Energy

Baterie litowo-jonowe pracujące prawidłowo w wysokich temperaturach, opracowali badacze z USA. Nowe ogniwa mają zasilać samochody elektryczne i hybrydowe - poinformował magazyn Technology Review.

Zespół badawczy pracujący dla firmy technologicznej Leyden Energy opracował nowy typ baterii litowo-jonowych (Li-Ion). Mają one pojemność 225 watogodzin na kilogram, a więc porównywalną z pojemnością najnowocześniejszych i najdroższych baterii litowo-jonowych dla notebooków i o 50% wyższą niż standardowe baterie Li-Ion stosowane w samochodach elektrycznych i hybrydach. Te ostatnie baterie są wyposażone w katody litowo-fosforanowe osiągają pojemność 140 watogodzin na kilogram.

W nowej konstrukcji zastosowano grafitowy odbierak prądu oraz imidowe sole litu w elektrolicie. Zastąpiły one powszechnie używane fosforany litu, które reagując z wodą znajdującą się w ogniwach, skracały czas pracy baterii. Zastosowanie soli imidowych litu wymusiło jednak, ze względu na ich wysoką aktywność chemiczną, zastąpienie tanich aluminiowych odbieraków prądu droższymi, grafitowymi. Zapewnia to także bateriom większą niż w przypadku tradycyjnych ogniw, odporność na wysokie temperatury; jak twierdzą ich konstruktorzy bez żadnej zmiany wydajności znoszą one temperatury pracy do 60oC.

Leyden Energy zamierza jeszcze w obecnym roku przedstawić pierwszy tablet PC zasilany nowymi bateriami. Mają one znieść bez utraty pojemności 1000 cykli ładowania i rozładowania; obecne baterie litowo-jonowe zachowują pojemność przez 300 cykli. Zwiększona odporność na temperaturę i wzrost czasu pracy pozwoliłyby też na przedłużenie czasu gwarancji nowych baterii z obecnych 12 miesięcy do 36 miesięcy.

Badacze pracujący dla Leyden Energy do końca 2012 roku chcą zbudować pierwsze wysoko-temperaturowe docelowe ogniwa dla samochodów hybrydowych i elektrycznych. Mają być one chłodzone powietrzem. Obecnie większość baterii w samochodach elektrycznych jest chłodzona cieczą ze względu na gwałtowny spadek pojemności w wyższych temperaturach.

PAP - Nauka w Polsce

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl