Zespół WhiteEagle Racing przygotowuje swój bolid do udziału w konkursie Formuła Student. W pracach nad konstrukcją pojazdu uczestniczy ponad 20 studentów skupionych wokół koła naukowego na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Pojazd ma osiągać 100 km/h w ciągu 4,5 sek., a jego prędkość maksymalna wynieść ma 140 km/h. Bolid będzie ważyć 180 kg.
W ramach konkursu odbędzie się wyścig na sławnych torze Silverstone w Wielkiej Brytanii. Podczas niego studenci będą musieli pokazać, że opracowany przez nich pojazd spełnia wszystkie wymagania konkursowe, jest wytrzymały, odporny i wydajny.
Jak wyjaśniają na swojej stronie internetowej (http://weracing.pl/) członkowie zespołu, ich ideą jest zbudowanie ekstremalnie lekkiego pojazdu z niedużym silnikiem. Działania WhiteEagle Racine Team skupiają się na poszukiwaniu i wdrażaniu rozwiązań technicznych dla nadwozia, zawieszenia, układu kierowniczego, elektrycznego, przeniesienia napędu etc.
Samodzielnie zaprojektowane będą m.in. zwrotnice, konstrukcja ramy łącząca w sobie elementy aluminiowe i stalowe, wahacze łączące włókno węglowe z elementami aluminiowymi czy układ dolotowy.
Formuła Student to jeden z najbardziej prestiżowych projektów dla studentów uczelni technicznych z całego świata. Organizowany jest przez Society of Automotive Engineers (SAE) we współpracy z najważniejszymi firmami w branży motoryzacyjnej i lotniczej. Co roku zespoły studenckie ze wszystkich kontynentów stają do rywalizacji na światowej sławy torach wyścigowych, m.in. tor Formuły 1 Silverstone Circuit w Wielkiej Brytanii bądź Hockenheimring w Niemczech.
Studenci są odpowiedzialni nie tylko za zaprojektowanie, skonstruowanie i zbudowanie bolidu, ale też za finanse, marketing, media i logistykę. Inicjatywa ta daje studentom możliwość zdobycia praktycznych umiejętności, których nie mają szans zdobyć podczas toku studiów.
Wśród polskich bolidów, które wezmą w tym roku udział w konkursie Formuła Student, będą również WUT Racing z Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej oraz PWR Racing Team z Politechniki Wrocławskiej ( http://www.racing.pwr.wroc.pl/ ).
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |