Ustawa zakazuje jazdy zbyt cichym samochodem elektrycznym - SILNIK ELEKTRYCZNY - NAPĘD HYBRYDOWY - USA - USTAWA - EV - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - BARACK OBAMA - NISSAN LEAF - CHEVROLET VOLT - PEDESTRIAN SAFETY ENHANCEMENT ACT
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Ustawa zakazuje jazdy zbyt cichym samochodem elektrycznym
drukuj stronę
poleć znajomemu

Ustawa zakazuje jazdy zbyt cichym samochodem elektrycznym

Ustawa zakazuje jazdy zbyt cichym samochodem elektrycznym

Prezydent Barack Obama podpisał wczoraj ustawę nakazującą, aby wszystkie samochody elektryczne oraz hybrydy były słyszane podczas jazdy, podobnie jak samochody spalinowe.

Silnik elektryczny jest na tyle cichy, że jego dźwięk ginie w gwarze ruchu ulicznego. Większość hałasu emitowanego przez pojazdy elektryczne (EV) pochodzi z innych elementów mechanizmu.

W momencie pojawienia się elektrycznych i hybrydowych samochodów na drogach w USA okazało się, że znacznie więcej wypadków powodują piesi (EV szczególnie niebezpieczne są dla niewidomych), którzy nie słyszą nadjeżdżających pojazdów elektrycznego. Z tego powodu zrodził się projekt ustawy o zwiększeniu bezpieczeństwa pieszych (Pedestrian Safety Enhancement Act) nakładającej na producentów EV obowiązek uczynienia ich bardziej słyszalnymi.

Niektórzy producenci EV już wprowadzili pewne rozwiązania w tym zakresie. Nissan Leaf bardziej hałasuje po osiągnięciu prędkości 19km/h, natomiast Chevrolet Volt posiada dodatkowy cichy sygnał klaksonu do odstraszania nieostrożnych pieszych. Ustawa nie nakazuje producentom wdrażania konkretnych rozwiązań - być może dźwięk silnika stanie się elementem wyposażenia samochodu do wyboru, podobnie jak dzwonek telefonu.

Przypomina to czasy pojawienia się pierwszych samochodów w Wielkiej Brytanii. Okazały się one tak przerażające dla ówczesnych brytyjskich elit, że w 1861 wprowadzono tam prawo nakazujące, aby przed każdym ówczesnym samochodem (a raczej "lokomotywą drogową") szedł człowiek z czerwoną flagą. Wstrzymało ono rozwój motoryzacji na Wyspach Brytyjskich (jeżdżenie samochodem poruszającym się z prędkością 4 km/h mijało się z celem). Dziewiętnastowieczny przemysł motoryzacyjny rozwijał się głównie we Francji, Niemczech i Włoszech. Prawo czerwonej flagi zniesiono dopiero w 1896 r., ale w jego miejsce Anglicy wprowadzili ograniczenie prędkości do 12 mil na godzinę (19km/h).

Źródło: Gazeta Wyborcza, autoevolution.com

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl