Na początku przyszłego roku Philips, największy w Europie producent elektroniki użytkowej, zamierza przenieść swoją siedzibę do Szanghaju w ramach strategii osiagnięcia co najmniej 40% udziału w rynkach wschodzących (m.in. w Chinach, Indiach i Brazylii) do 2015 roku.
We wrześniu Philips poinformował o prognozach do 2015 roku, zakładających dwukrotnie większą sprzedaż. Firma skupia się obecnie na bardziej dochodowym sektorze oświetlenia i produktów medycznych, szczególnie na szybciej rosnących rynkach, takich jak Indie czy Brazylia. Oddział w Amsterdamie zakłada rozwój w branży AGD, pielęgnacji skóry i produktów związanych ze zdrowiem, widząc w nich możliwość szybkiego wzrostu.
W trzecim kwartale sprzedaż z wyłączeniem przejęć, zbycia i zmiany waluty spadła o 5% do €2,09 mld przy ogólnej wartości sprzedaży €6,2 mld. W sektorze TV odnotowano stratę przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji €31 mln euro. W okresie od września 2009 r. do września 2010 r. elektronika użytkowa stanowiła 17% sprzedaży firmy. Według Philipsa spadek przychodów w ostatnim kwartale spowodowany był „zmienną gospodarką i nierównym zachowaniem konsumentów”.
Philips ograniczył straty w sektorze RTV poprzez zlecanie produkcji do innych firm, w tym Funai Electric Co. (Osaka, Japonia) na rynku północnoamerykańskim oraz Videocon Industries Ltd. w Indiach. Philips liczy na realizację planowanych porozumień z TPV Technology do końca tego roku.
Założona w 1891 roku w Holandii firma produkująca żarówki węglowe przeszła już wiele zmian, inwestując w projektowanie, wchodząc w nowe branże oraz na nowe rynki zbytu.
ft.com
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |