4 bezzałogowe vany pokonały trasę 13 tys. km z Włoch do Chin - BEZPIECZEŃSTWO - BADANIA - SAMOCHÓD - CHINY - WŁOCHY - VISLAB - PARMA - GOLD - BEZZAŁOGOWY POJAZD - DROGI
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności 4 bezzałogowe vany pokonały trasę 13 tys. km z Włoch do Chin
drukuj stronę
poleć znajomemu

4 bezzałogowe vany pokonały trasę 13 tys. km z Włoch do Chin

 4 bezzałogowe vany pokonały trasę 13 tys. km z Włoch do Chin

Cztery elektryczne pojazdy poruszające się bez pomocy człowieka zakończyły 13000 km jazdę testową z Włoch do Chin docierając wczoraj do Shanghaju w trakcie trwania Expo 2010. O starcie testu pisaliśmy tutaj.

Pojazdy były wyposażone w 4 zasilane energią słoneczną laserowe skanery i 7 wideokamer, dzięki którym pojazdy skutecznie mogły wykrywać i omijać przeszkody na drodze. Pojazdy są częścią eksperymentalnego projektu, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa na drogach dzięki zaawansowanej technologii.

Dzięki czujnikom pojazdy były w stanie nawigować i dostosowywać kierunek poruszania się w korkach ulicznych czy podczas niesprzyjających warunków pogodowych zbierając przy tym dane niezbędne do prowadzenia dalszych badań.

- Nie znaliśmy warunków panujących na drogach. Trasę można wyznaczyć dzięki GPS, ale w rzeczywistości występuje wiele czynników, które trzeba też wziąć pod uwagę podczas poruszania się, np: korki, inni uczestnicy ruchu łamiący przepisy, przeciętni kierowcy - mówi Isabella Fredriga, inżynier projektu.

Pojazdy poruszały się bez kierowców i map. Przewoziły naukowców w razie konieczności reakcji w sytuacjach nieprzewidzianych wypadków (kontrole policyjne itp). Podczas swojej podróży, jeden z pojazdów zabrał również autostopowicza.

- Kierownica jest kontrolowana przez PC, który wysyła polecenia skrętów, dzięki czemu pojazd utrzymuje się na drodze na zakrętach i omija przeszkody - mówi Alberto Broggi z VisLab.

- Ideą była podróż na długiej trasie, międzykontynentalnej, między różnymi krajami, w różnych warunkach klimatycznych i zmiennym natężeniu ruchu - kontynuuje.

Pojazdy poruszały się z maksymalną prędkością 60km/h. Ładowano je przez 8 godzin po każdej podróży zajmującej od 2 do 3 godzin. Nie uniknięto wypadków, gdy jeden z samochodów uderzył w jadący przed nim van, ale na szczęście dla projektu było to z winy człowieka, który wyłączył system i zapomniał go aktywować.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl