Światowa premiera tak hucznie rozreklamowanego urządzenia Apple'a - iPad'a została przeniesiona na koniec maja. Firma argumentuje swoje działania zbyt dużym popytem na nowy gadżet w USA.
"W obliczu tak zaskakująco wielkiego popytu USA na iPad'a, podjęliśmy trudną decyzję o przesunięciu światowej premiery urządzenia o jeden miesiąc" - podało Apple w oficjalnym oświadczeniu.
"Pomimo, że wyprodukowano 500,000 sztuk w ciągu ostatniego tygodnia, popyt jest o wiele wyższy niż dało się to przewidzieć i chcemy sprostać temu popytowi zwiększając zapasu magazynowe przez najbliższe kilka tygodni.
Ogłosimy międzynarodową cenę oraz rozpoczniemy zbieranie zamówień online w poniedziałek 10 maja."
Wiemy, że wielu klientów czekających z niecierpliwością na zakup iPad'a będzie zawiedzionych tą informacją, ale mamy nadzieję , że zrozumieją przyczyny takiego postępowania"- mówi rzecznik oddziału Apple'a w Kalifornii.
Nowy tablet producenta komputerów Macintosh wszedł na rynek USA 3 kwietnia.
Wstępnie planowano sprzedać iPada pod koniec kwietnia w Australii,Wlk. Brytanii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Hiszpanii i Szwajcarii.
Steve Jobs mówi: "produkujemy iPady tak szybko jak jest to tylko możliwe, jednak musimy spróbować podkręcić tempo ponieważ to ciągle za mało."
Analitycy Credit Suisse szacują sprzedaż iPad'ów na poziomie 4,8mln sztuk do końca roku i 8,7mln sztuk w roku 2011, inni szacują aż 6 mln sztuk do końca roku.
Użytkownicy iPad'a mogą oglądać wideo,słuchać muzyki,grać, surfować po internecie, czytać e-booki. Wspieraćbędzie ponad 185,000 aplikacji napisanych na iPhone'a.
Model sprzedawany w USA posiada zintegrowany moduł WiFi, model oferujący WiFi i 3G będzie dostępny tam jeszcze w tym miesiącu.
Model z 16GB pamięci i modułem WiFi kosztuje 499$ podczas gdy najwyższa opcja - 64GB , z WiFi i 3G będzie kosztowała 829$.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |