Aktualnie 72% z 4,6 miliarda abonentów telefonii komórkowej na całym świecie korzysta z usług płatnych z góry (pre-paid). Istotną barierą powstrzymującą ich przed zwiększeniem wydatków jest fakt, że nie widzą bieżącego salda. Mając możliwość śledzenia, ile środków pozostało do wykorzystania, byliby bardziej skłonni do wydawania więcej na mobilny Internet i wysyłanie wiadomości.
W Egipcie, gdzie większość użytkowników korzysta z usług pre-paid, abonenci mogą kontrolować swoje wydatki dzięki systemowi naliczania opłat firmy Ericsson. Mobinil, największy operator telefonii komórkowej w tym kraju, modernizuje swój system rozliczeń obsługujący ponad 24 miliony abonentów.
Firma Mobinil będzie mogła zapewnić klientom większe korzyści dając im pełną elastyczność i kontrolę nad różnymi oferowanymi usługami. System zwiększa także możliwości marketingowe firmy dzięki segmentacji klientów i szybszemu wprowadzaniu na rynek różnych kampanii promocyjnych Nowy system natychmiast przelicza transakcje dowolnego typu i udostępnia bieżące saldo zarówno klientowi, jak i operatorowi.
Hassan Kabbani, dyrektor generalny firmy Mobilni, powiedział: „Pomyślne wdrożenie tego historycznego, przełomowego systemu stanowi potwierdzenie naszego stałego, długoterminowego inwestowania w sieć i infrastrukturę informatyczną obsługującą naszych klientów. Współpracujemy z nowatorskimi, elastycznymi partnerami, takimi jak Ericsson, którzy pomagają nam w oferowaniu zróżnicowanych usług dostosowanych do specyficznych potrzeb klienta. Duże możliwości firmy Ericsson w dziedzinie systemów zarządzania przychodami idealnie zaspokajają nasze potrzeby związane z opracowywaniem ofert i usług”.
Jan Wäreby, wiceprezes i dyrektor działu multimediów w firmie Ericsson, powiedział: „Zarządzanie przychodami staje się dla operatorów coraz bardziej istotne. Przez połączenie rozliczeń i bilingu mogą oni zmniejszyć koszty operacyjne i oferować znacznie lepszą jakość usług. Ericsson zrealizował już ponad 50 podobnych projektów transformacji polegających na zastąpieniu starszych systemów jedną platformą w działających sieciach. Projekty te mają złożony charakter, ponieważ wymagają dokładnego przeniesienia dotychczasowych abonentów i usług do zupełnie nowego systemu”.
Rozwiązanie firmy Ericsson i LHS do naliczania opłat i bilingu wykorzystuje już około 250 operatorów obsługujących ponad miliard abonentów na całym świecie.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |