Gry komputerowe są coraz popularniejsze, dotyczy to w szczególności gier sieciowych. Europejska Agencja Kosmiczna ESA przeprowadziła analizę, które z możliwości jakie dają gry on-line, mogą zostać wykorzystane do zadań agencji.
Sekcja agencji kosmicznej zwana Obserwatorium Technologii ESA analizuje niekosmiczne sektory gospodarki w poszukiwaniu pomysłów, które można wykorzystać w badaniach kosmosu. Opublikowała niedawno studium pt. "Technologie gier on-line dla edukacji kosmicznej i analizy systemów". Przeanalizowano gry sieciowe od najprostszych do skomplikowanych wirtualnych światów gier MMO. Studium wskazuje na konieczność znalezienia partnerów wśród prywatnych firm rozwijających gry sieciowe.
Analiza ESA wskazuje, że środowiska pracy bazujące na technologiach wytworzonych na potrzeby gier sieciowych mogą być przydatne dla polepszenia współpracy zespołów złożonych z naukowców i inżynierów.
Jednak jako główną korzyść wskazuje się fakt, że wciągające gry on-line mogą być wykorzystane do promocji badań kosmosu i stanowić pomoc w nauczaniu przedmiotów ścisłych, matematyki, techniki. Jako naturalna grupa docelowa wskazywani są uczniowie szkół średnich oraz studenci, ale pod uwagę brani są także nauczyciele, osoby nie interesujące się wcześniej kosmosem, rodzice uczniów, aktualni gracze sieciowi.
ESA to nie pierwsza agencja kosmiczna, która dostrzegła potencjał gier on-line. Amerykańska NASA rozważa stworzenie komputerowej gry MMO, chcąc wziąć przykład z sukcesu amerykańskiej armii, dla której sieciowa strzelanka America's Army stanowi skuteczne narzędzie rekrutacyjne, zachęcające do wybrania kariery zawodowej w wojsku. CZA
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |