Grupa Volkswagen rozpoczyna testy autonomicznych pojazdów - VOLKSWAGEN - POJAZD AUTONOMICZNY
Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Mouser Electronics Poland   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Grupa Volkswagen rozpoczyna testy autonomicznych pojazdów
drukuj stronę
poleć znajomemu

Grupa Volkswagen rozpoczyna testy autonomicznych pojazdów

Grupa Volkswagen rozpoczyna testy autonomicznych pojazdów
fot. Grupa Volkswagen rozpoczyna testy autonomicznych pojazdów z modelem Gen.Urban w Wolfsburgu

Grupa Volkswagen rozpoczyna w Wolfsburgu kolejną fazę testów z wykorzystaniem swojego autonomicznego pojazdu badawczego Gen.Urban. Po intensywnych próbach Gen.Urban może teraz poruszać się autonomicznie w rzeczywistym ruchu miejskim. Projekt ma na celu zbadanie, jak pasażerowie doświadczają jazdy autonomicznym pojazdem pozbawionym tradycyjnej kierownicy i pedałów oraz jakie wymagania rodzi to dla przyszłych koncepcji samochodów.

Interdyscyplinarny zespół Volkswagen Group Innovation, w skład którego wchodzą projektanci, specjaliści ds. czynników ludzkich, inżynierowie oprogramowania oraz eksperci od materiałów, gromadzi kompleksowe dane dotyczące zachowań użytkowników oraz ich interakcji z pojazdem Gen.Urban. Wyniki tych badań zostaną wykorzystane przy opracowywaniu przyszłych koncepcji wnętrz oraz doświadczeń użytkownika (UX) w markach Grupy.

Kluczowe pytania nurtujące badaczy to m.in.: Jak ludzie spędzają czas w autonomicznym pojeździe? Które funkcje cyfrowe najlepiej wspierają pracę, rozrywkę i relaks? Jak powinna wyglądać interakcja pomiędzy pojazdem a pasażerami, zwłaszcza w przypadku osób starszych lub dzieci? Mówiąc najprościej: czy pasażerowie czują się komfortowo?

Gen.Urban zapewnia spersonalizowane doświadczenie podróży jeszcze przed jej rozpoczęciem
Jeszcze przed rozpoczęciem jazdy pasażerowie mogą dostosować swoje preferencje za pośrednictwem aplikacji lub bezpośrednio w pojeździe – od temperatury w kabinie po oświetlenie ambientowe.

Po wejściu do środka Gen.Urban wita pasażera, a fotel automatycznie ustawia się w wybranej pozycji. Dodatkowo cyfrowe wnętrze pojazdu może zostać dopasowane do indywidualnych preferencji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI). Szeroki przedni ekran, prezentujący szereg informacji, a także światło oraz dźwięk są dostosowywane do wybranego motywu.

Gen.Urban został nie ma tradycyjnej kierownicy i pedałów. Uczestnik testu zajmuje miejsce kierowcy, natomiast przeszkolony kierowca asystujący monitoruje pojazd z fotela pasażera. W razie potrzeby kierowca asystujący może w każdej chwili przejąć kontrolę, korzystając ze specjalnie opracowanego panelu sterowania z joystickiem.

Obecna faza testów obejmuje w pierwszej kolejności pracowników Grupy Volkswagen. Testy zaplanowano na okres kilku tygodni.

„Technologia autonomicznej jazdy rozwija się w bardzo szybkim tempie. Dzięki naszemu pojazdowi badawczemu Gen.Urban chcemy dokładnie zrozumieć, jak pasażerowie doświadczają autonomicznej jazdy. Kluczem do pozytywnego doświadczenia klienta jest budowanie zaufania, m.in. poprzez sensowną interakcję, relaksującą atmosferę oraz inteligentne systemy wspomagania, które precyzyjnie odpowiadają na potrzeby pasażerów.

Ostatecznie technologia powinna dopasowywać się do ludzi, a nie odwrotnie. Z pozyskanych danych cała Grupa będzie czerpać korzyści w długim okresie” – mówi dr Nikolai Ardey, dyrektor Volkswagen Group Innovation.

Trasa testowa w obszarze miasta Wolfsburg z typowymi scenariuszami ruchu drogowego
Punktem startowym trasy testowej jest parking dla gości przy budynku centrali Grupy. Stamtąd niemal dziesięciokilometrowa pętla prowadzi przez obszar miejski Wolfsburga, mijając bramę zakładu Sandkamp, ulice Saar i Lessing, Brandenburger Platz, ulicę Breslauer, Grauhorststraße, a następnie wracając ulicą Heinrich-Nordhoff-Straße.

Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, ronda, aktualne tereny remontów drogowych, obszary mieszkalne, strefy przemysłowe oraz potencjalnie zakorkowane fragmenty – trasa została dobrana tak, aby odpowiadała typowym wyzwaniom ruchu miejskiego. Każdy przejazd testowy trwa około 20 minut.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl