ChargeEuropa po cichu buduje sieć darmowego ładowania aut elektrycznych we współpracy z największymi światowymi markami - ŁADOWARKA - ELEKTROMOBILNOŚĆ - INFRASTRUKTURA ENERGETYCZNA - ŁADOWANIE POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH - STACJE ŁADOWANIA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności ChargeEuropa po cichu buduje sieć darmowego ładowania aut elektrycznych we współpracy z największymi światowymi markami
drukuj stronę
poleć znajomemu

ChargeEuropa po cichu buduje sieć darmowego ładowania aut elektrycznych we współpracy z największymi światowymi markami

ChargeEuropa po cichu buduje sieć darmowego ładowania aut elektrycznych we współpracy z największymi światowymi markami
fot. ChargeEuropa

ChargeEuropa - firma z siedzibą w Polsce - twierdzi, że ma patent na budowę i obsługę rentownych sieci ładowania aut elektrycznych w miastach, które dopiero zmierzają się z tym wyzwaniem. Po oficjalnym uruchomieniu w lipcu pilotażowej sieci w Warszawie, firma zapewniła sobie ponad 1000 lokalizacji na kolejne dwa lata i połączyła siły z największymi światowymi markami w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym BMW, Netflix, Bolt czy Opel.  

Wyobraź sobie, że Twoje miasto w 2022 roku, aby promować zrównoważoną mobilność, przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia i zwiększenia atrakcyjności miasta, ma za zadanie zbudować sieć ładowania aut elektrycznych. 

Nie jest to łatwe zadanie przy ograniczonym budżecie, a dodatkowo jeszcze pod presją czasu. Tradycyjnie aby zrealizować większą inwestycję, miasta potrzebowały sporego nakładu środków publicznych. Jednak ostatnimi czasy i ze znacznym sukcesem miasta zaczęły skłaniać się do współpracy z prywatnymi firmami przy tego rodzaju projektach. ChargeEuropa jest tego przykładem - po ukończeniu swojej pierwszej, pilotażowej sieci - firma jest gotowa powielać swój model i wdrażać go w kolejnych miastach w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej. 

– Miasta nie potrzebują już inwestować dużych kwot z kieszeni podatników, aby z wyprzedzeniem tworzyć sieci ładowania elektryków - mówi Euan Wheatley, COO ChargeEuropa. –Wchodzimy na rynki z oryginalnym rozwiązaniem reklamowym, które umożliwia nam monetyzację naszych sieci ładowania i zapewnia zdrowe wzrosty już od pierwszego dnia – dodaje. ChargeEuropa projektuje i produkuje stacje ładowania aut elektrycznych z wbudowanymi 65-calowymi ekranami dotykowymi, które stanowią ciekawą platformę dla sponsoringu marek. Ich unikalny model biznesowy polega na tym, że aby generować dochody, nie muszą opierać się na opłatach za ładowanie aut - co w wielu miastach na świecie jest wciąż raczkującym rozwiązaniem.

Nasza koncepcja jest innowacyjną odpowiedzią na potrzeby miast o dużym potencjale wzrostu, bo umożliwia zbudowanie niezbędnej infrastruktury ładowania aut elektrycznych, bez której trudno mówić o czystym transporcie w danej społeczności – mówi CEO ChargeEuropa, Matt Tymowski. Niewiele miast ma zasoby na tworzenie od podstaw całej sieci średnio 200 punktów ładowania na swoim obszarze, zwłaszcza jeśli mowa o miastach na rynkach wschodzących, gdzie popyt zaczyna dopiero rosnąć. – My przychodzimy i budujemy sieć, aby miasta mogły przygotować się zawczasu na pierwszą falę wzrostu zapotrzebowania – dodaje Matt Tymowski.

Wraz z rozpoczęciem projektu pilotażowego w Warszawie, ChargeEuropa ogłosiło połączenie sił z takimi firmami jak Netflix, BMW, Bolt, Opel i OSHEE i udowodniło tym samym, że gdy zaoferuje się markom odpowiednie medium, będą chętnie wspierać rozwój infrastruktury. ChargeEuropa nawiązała również partnerstwo z firmami będącymi właścicielami obiektów komercyjnych - wśród nich z francuskim gigantem centrów handlowych Klepierre czy firmą Transgourmet, właścicielem europejskiej sieci Selgros Cash&Carry - w celu umieszczenia punktów ładowania na ich intensywnie użytkowanych parkingach.

 – Teraz, gdy udowodniliśmy, że markom podoba się nasza koncepcja, a właściciele gruntów chcą widzieć u siebie nasze stacje ładowania, przygotowujemy się do przejścia do fazy komercyjnej- mówi Matt Tymowski. ChargeEuropa planuje w ciągu najbliższych 24 miesięcy uruchomić 1000 jednostek (300 w pierwszym roku, 700 w kolejnym) rozmieszczonych w kluczowych miastach w Polsce, Chorwacji, Bułgarii, Chile i na Filipinach. – Prawdziwy test nie będzie już polegał na sprawdzeniu czy nasza koncepcja działa, ale na tym jak szybko w ciągu najbliższych dwóch lat będziemy w stanie rozwinąć naszą sieć, aby sprostać ogromnemu wzrostowi popytu – dodaje Euan Wheatley. 

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl