FAMUR wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do obsługi serwisowej maszyn w kopalniach - CISCO - GÓRNICTWO - KOPALNIE - DIAGNOSTYKA - PRZEMYSŁ WYDOBYWCZY - ZDALNY DOSTĘP SERWISOWY - PRZEMYSŁ 4.0 - FAMUR - VIRTUAL REALITY - WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ - INTELIGENTNA KOPALNIA - SZKOLENIA VR - WEBEX
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności FAMUR wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do obsługi serwisowej maszyn w kopalniach
drukuj stronę
poleć znajomemu

FAMUR wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do obsługi serwisowej maszyn w kopalniach

FAMUR wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do obsługi serwisowej maszyn w kopalniach
fot. FAMUR

FAMUR stawia na technologię VR w branży wydobywczej

FAMUR, podążając za trendami Przemysłu 4.0, systematycznie rozwija narzędzia szkoleniowe z zastosowaniem wirtualnej rzeczywistości, zdalnej diagnostyki i technologii gogli serwisowych do obsługi urządzeń dla różnych sektorów przemysłu. W ramach tego działania została opracowana i wdrożona koncepcja stworzenia innowacyjnej sali SIGMA (Service in Grid Monitoring Area). To idea oparta na wykorzystaniu nowoczesnych technologii takich jak Virtual Reality (VR), webex, smart glasses i smart mining. Sala SIGMA umożliwia użytkownikom współpracę on-line z klientami, pozwala na prowadzenie analizy parametrów maszyny w czasie rzeczywistym, a także na połączenie się z wyposażonym w okulary serwisowe operatorem przebywającym w dowolnym miejscu na świecie. Od kilku miesięcy w sali SIGMA prowadzone są szkolenia, konferencje oraz spotkania z klientami zarówno polskimi, jak i zagranicznymi.

Sala Service in Grid Monitoring Area (SIGMA) funkcjonuje od września 2021 roku w katowickiej siedzibie Grupy FAMUR. Od tego czasu wykorzystywana jest do prowadzenia szkoleń z obsługi maszyn i urządzeń wyprodukowanych przez spółkę a także spotkań wewnętrznych i zewnętrznych. Najwyższej jakości wyposażenie umożliwia optymalizację obsługi serwisowej poprzez sprawną diagnostykę i wsparcie techniczne dla klientów z różnych gałęzi przemysłu.

 – Współczesna technologia otwiera przed nami wiele możliwości. Rozwiązania wykorzystywane w sali SIGMA umożliwiają nam spotkania z serwisami i klientami z całego świata. Jesteśmy jedną z pierwszych firm w Polsce oferującą produkty dla przemysłu, która korzysta z narzędzi smart grid w relacjach z klientami. Możemy dzięki temu nie tylko prowadzić szybką diagnostykę on-line, ale również wspierać klientów i pracowników serwisu w rozwiązywaniu problemów – wyjaśnia Grzegorz Marcinkowski, dyrektor Serwisu Centralnego, FAMUR S.A. – Wykorzystując urządzenia wirtualnej rzeczywistości możemy prowadzić szkolenia w sposób bezpieczny i efektywny. Za pomocą gogli VR w sali SIGMA uczestnicy szkoleń mogą zobaczyć trójwymiarowe modele naszych urządzeń, uczą się jak je konserwować, eksploatować i wykonywać naprawy – dodaje.  

Sala SIGMA wyposażona jest w Webex Room Kit Pro, najnowszy system amerykańskiej firmy informatycznej Cisco. Webex specjalizuje się w obsłudze inteligentnych sal szkoleniowych i telekonferencyjnych. Oprogramowanie umożliwia nie tylko udostępnianie obrazu i dźwięku, ale również przeprowadzanie bezpiecznych spotkań sieciowych z wykorzystaniem chmury sieciowej. Nie wymaga przy tym instalacji dodatkowych wtyczek i programów, a do spotkań można dołączyć za pośrednictwem komputera, przeglądarki czy smartfona. 

Infrastruktura sali SIGMA obejmuje także m.in. zestaw kamer 5K Ultra HD z funkcją kadrowania i śledzenia rozmówców z 86 stopniowym polem widzenia. Dodatkowo dostępne są obrotowe kamery Full HD z 20-krotnym zoomem. Zabudowane w suficie mikrofony i głośniki zarządzane są poprzez zaawansowany procesor dźwięku, który umożliwia uczestnikom prowadzenie spotkań i komunikowanie się z dowolnego miejsca w sali. Materiały szkoleniowe, jak i przebieg procesów serwisowych można śledzić na monitorach 4K.

Jedną z kluczowych funkcjonalności sali SIGMA jest możliwość komunikacji z inteligentnymi okularami Vuzix M400 (goglami serwisowymi), dzięki którym serwisanci i klienci wyposażeni w te okulary podczas pracy przy maszynie mogą uzyskiwać zdalne wsparcie w zakresie rozwiązywania problemów lub podczas rutynowych działań. Okulary posiadają wbudowany wyświetlacz OLED, wysokiej klasy kamerę 4K ze stabilizacją obrazu i autofocusem dla szybszego skanowania i szerszego kąta obserwacji, potrójną redukcję szumów mikrofonu i głośniki o dużym natężeniu dźwięku, co umożliwia pracę w pomieszczeniach nawet przy wysokim poziomie hałasu.

– W przypadku, gdy wystąpi potrzeba wsparcia serwisu pracującego przy maszynie, pracownik serwisu może za pośrednictwem okularów nawiązać łączność z inżynierami przebywającymi w siedzibie firmy, którzy obserwując sytuację z jego perspektywy mogą w czasie rzeczywistym udzielać pełnego wsparcia technicznego, a ekspert, widząc urządzenie oczyma użytkownika, jest w stanie określić, jakie czynności serwisowe należy wykonać. W najbliższym czasie będziemy dalej rozwijać potencjał oferowany przez technologie będące na wyposażeniu sali SIGMA – mówi Grzegorz Marcinkowski.

Obsługą systemu oraz prowadzeniem szkoleń zajmuje się obecnie ośmiu wykwalifikowanych specjalistów z różnych zakresów działalności Grupy FAMUR.

– Sala SIGMA w szczególny sposób rozszerza ofertę skierowaną do naszych klientów, a zdalna obsługa procesów pozwala w znacznym stopniu zwiększyć efektywność działań poprzez m.in. skrócenie czasu wykonywanych czynności serwisowych. Za pomocą sali SIGMA realizowane są połączenia z serwisami zagranicznymi, które wspierają klientów w zakresie obsługi serwisowej czy naprawy urządzeń. To istotna optymalizacja, bowiem zdarzały się sytuacje, w których sam dojazd z kraju na miejsce pracy naszych maszyn zajmował kilka dni. Funkcjonalność nowej sali podnosi jakość obsługi klientów i pozwala na szybkie udzielnie pomocy naszym partnerom - podsumowuje Grzegorz Marcinkowski.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl