FAMUR wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do obsługi serwisowej maszyn w kopalniach - CISCO - GÓRNICTWO - KOPALNIE - DIAGNOSTYKA - PRZEMYSŁ WYDOBYWCZY - ZDALNY DOSTĘP SERWISOWY - PRZEMYSŁ 4.0 - FAMUR - VIRTUAL REALITY - WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ - INTELIGENTNA KOPALNIA - SZKOLENIA VR - WEBEX
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności FAMUR wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do obsługi serwisowej maszyn w kopalniach
drukuj stronę
poleć znajomemu

FAMUR wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do obsługi serwisowej maszyn w kopalniach

FAMUR wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do obsługi serwisowej maszyn w kopalniach
fot. FAMUR

FAMUR stawia na technologię VR w branży wydobywczej

FAMUR, podążając za trendami Przemysłu 4.0, systematycznie rozwija narzędzia szkoleniowe z zastosowaniem wirtualnej rzeczywistości, zdalnej diagnostyki i technologii gogli serwisowych do obsługi urządzeń dla różnych sektorów przemysłu. W ramach tego działania została opracowana i wdrożona koncepcja stworzenia innowacyjnej sali SIGMA (Service in Grid Monitoring Area). To idea oparta na wykorzystaniu nowoczesnych technologii takich jak Virtual Reality (VR), webex, smart glasses i smart mining. Sala SIGMA umożliwia użytkownikom współpracę on-line z klientami, pozwala na prowadzenie analizy parametrów maszyny w czasie rzeczywistym, a także na połączenie się z wyposażonym w okulary serwisowe operatorem przebywającym w dowolnym miejscu na świecie. Od kilku miesięcy w sali SIGMA prowadzone są szkolenia, konferencje oraz spotkania z klientami zarówno polskimi, jak i zagranicznymi.

Sala Service in Grid Monitoring Area (SIGMA) funkcjonuje od września 2021 roku w katowickiej siedzibie Grupy FAMUR. Od tego czasu wykorzystywana jest do prowadzenia szkoleń z obsługi maszyn i urządzeń wyprodukowanych przez spółkę a także spotkań wewnętrznych i zewnętrznych. Najwyższej jakości wyposażenie umożliwia optymalizację obsługi serwisowej poprzez sprawną diagnostykę i wsparcie techniczne dla klientów z różnych gałęzi przemysłu.

 – Współczesna technologia otwiera przed nami wiele możliwości. Rozwiązania wykorzystywane w sali SIGMA umożliwiają nam spotkania z serwisami i klientami z całego świata. Jesteśmy jedną z pierwszych firm w Polsce oferującą produkty dla przemysłu, która korzysta z narzędzi smart grid w relacjach z klientami. Możemy dzięki temu nie tylko prowadzić szybką diagnostykę on-line, ale również wspierać klientów i pracowników serwisu w rozwiązywaniu problemów – wyjaśnia Grzegorz Marcinkowski, dyrektor Serwisu Centralnego, FAMUR S.A. – Wykorzystując urządzenia wirtualnej rzeczywistości możemy prowadzić szkolenia w sposób bezpieczny i efektywny. Za pomocą gogli VR w sali SIGMA uczestnicy szkoleń mogą zobaczyć trójwymiarowe modele naszych urządzeń, uczą się jak je konserwować, eksploatować i wykonywać naprawy – dodaje.  

Sala SIGMA wyposażona jest w Webex Room Kit Pro, najnowszy system amerykańskiej firmy informatycznej Cisco. Webex specjalizuje się w obsłudze inteligentnych sal szkoleniowych i telekonferencyjnych. Oprogramowanie umożliwia nie tylko udostępnianie obrazu i dźwięku, ale również przeprowadzanie bezpiecznych spotkań sieciowych z wykorzystaniem chmury sieciowej. Nie wymaga przy tym instalacji dodatkowych wtyczek i programów, a do spotkań można dołączyć za pośrednictwem komputera, przeglądarki czy smartfona. 

Infrastruktura sali SIGMA obejmuje także m.in. zestaw kamer 5K Ultra HD z funkcją kadrowania i śledzenia rozmówców z 86 stopniowym polem widzenia. Dodatkowo dostępne są obrotowe kamery Full HD z 20-krotnym zoomem. Zabudowane w suficie mikrofony i głośniki zarządzane są poprzez zaawansowany procesor dźwięku, który umożliwia uczestnikom prowadzenie spotkań i komunikowanie się z dowolnego miejsca w sali. Materiały szkoleniowe, jak i przebieg procesów serwisowych można śledzić na monitorach 4K.

Jedną z kluczowych funkcjonalności sali SIGMA jest możliwość komunikacji z inteligentnymi okularami Vuzix M400 (goglami serwisowymi), dzięki którym serwisanci i klienci wyposażeni w te okulary podczas pracy przy maszynie mogą uzyskiwać zdalne wsparcie w zakresie rozwiązywania problemów lub podczas rutynowych działań. Okulary posiadają wbudowany wyświetlacz OLED, wysokiej klasy kamerę 4K ze stabilizacją obrazu i autofocusem dla szybszego skanowania i szerszego kąta obserwacji, potrójną redukcję szumów mikrofonu i głośniki o dużym natężeniu dźwięku, co umożliwia pracę w pomieszczeniach nawet przy wysokim poziomie hałasu.

– W przypadku, gdy wystąpi potrzeba wsparcia serwisu pracującego przy maszynie, pracownik serwisu może za pośrednictwem okularów nawiązać łączność z inżynierami przebywającymi w siedzibie firmy, którzy obserwując sytuację z jego perspektywy mogą w czasie rzeczywistym udzielać pełnego wsparcia technicznego, a ekspert, widząc urządzenie oczyma użytkownika, jest w stanie określić, jakie czynności serwisowe należy wykonać. W najbliższym czasie będziemy dalej rozwijać potencjał oferowany przez technologie będące na wyposażeniu sali SIGMA – mówi Grzegorz Marcinkowski.

Obsługą systemu oraz prowadzeniem szkoleń zajmuje się obecnie ośmiu wykwalifikowanych specjalistów z różnych zakresów działalności Grupy FAMUR.

– Sala SIGMA w szczególny sposób rozszerza ofertę skierowaną do naszych klientów, a zdalna obsługa procesów pozwala w znacznym stopniu zwiększyć efektywność działań poprzez m.in. skrócenie czasu wykonywanych czynności serwisowych. Za pomocą sali SIGMA realizowane są połączenia z serwisami zagranicznymi, które wspierają klientów w zakresie obsługi serwisowej czy naprawy urządzeń. To istotna optymalizacja, bowiem zdarzały się sytuacje, w których sam dojazd z kraju na miejsce pracy naszych maszyn zajmował kilka dni. Funkcjonalność nowej sali podnosi jakość obsługi klientów i pozwala na szybkie udzielnie pomocy naszym partnerom - podsumowuje Grzegorz Marcinkowski.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl