Collaborative Operations Center w szwedzkim Vasteras będzie dostarczał analizy, prognozy i kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) pozwalające usprawnić procesy oraz zwiększyć bezpieczeństwo i rentowność przedsiębiorstw. Oferowane w nim usługi będą dostępne zdalnie także dla polskich klientów.
Collaborative Operations Center (COC) łączy specjalistów ABB z systemami, oprogramowaniem i usługami dostarczanymi do klientów. W ramach działalności ośrodka, dostępne będą takie usługi optymalizacji, jak monitoring systemu sterowania 800xA, monitoring działania pętli regulacyjnych (Loop Monitoring), cyberbezpieczeństwa (Cyber Security Monitoring), a także górniczych maszyn wyciągowych (Mine Hoist Monitoring) i napędów. Wymiana informacji w oparciu o bezpieczny dostęp i zdalną pomoc techniczną pozwoli właścicielom zakładów poprawić ich ogólną wydajność.
Jak COC funkcjonuje w praktyce? Kluczowe czujniki i systemy przesyłają dane dotyczące m.in. stanu i funkcjonowania urządzeń klienta do ośrodków COC, gdzie są one analizowane w trybie 24/7. Na podstawie uzyskanych wyników i specjalistycznej analizy inżynierzy mogą szybko zdiagnozować potencjalne problemy, udzielić rad w zakresie serwisu prewencyjnego i zalecić działania zwiększające wydajność.
Nowy ośrodek będzie oferować niedawno wprowadzoną usługę optymalizacji maszyn wyciągowych. Usługę wspiera specjalistyczne oprogramowanie, które zbiera i analizuje dane z maszyn wyciągowych (w tym z silnika, układu hydraulicznego i hamulców). Dane te są na bieżąco przetwarzane, aby móc identyfikować, analizować i ustalać priorytety dla problemów, z jakimi borykają się konkretne urządzenia. System z wyprzedzeniem informuje klienta i personel ABB o możliwych nieprawidłowościach, ułatwiając w ten sposób podjęcie szybkich działań. Wczesne wykrycie problemu skraca czas nieplanowanych przestojów urządzeń oraz zwiększa bezpieczeństwo i niezawodność systemów.
Ośrodek w Vasteras będzie obsługiwał klientów ABB z branży wydobywczej i współpracował z innymi ośrodkami COC na całym świecie, rozszerzając tym samym zakres świadczonych usług.
– Dzięki naszej globalnej sieci ośrodków Collaborative Operations wchodzimy na zupełnie nowy, cyfrowy poziom obsługi klienta – powiedział Mikael Ingo, dyrektor biznesu ABB Process Industries w regionie Europy Północnej. – Nasze rozwiązania oferują realne korzyści wynikające z cyfryzacji, w oparciu o zaawansowane dane analityczne dotyczące działalności i zarządzania. Pozwala to zwrócić uwagę na istotne szczegóły, jak np. konieczność smarowania silnika lub określenie, który zakład danego przedsiębiorstwa działa najbardziej efektywnie i dlaczego.
ABB systematycznie rozwija swoją sieć ośrodków Collaborative Operations, obsługujących klientów z sektora wydobywczego, celulozowo-papierniczego oraz metalurgicznego. W 2017 roku zostało otwartych pięć nowych jednostek. W 2018 roku, oprócz ośrodka w Västerås, firma planuje inaugurację kolejnych COC, umożliwiających obsługę klientów na całym świecie zgodnie z podejściem „Follow-the-sun”.
Źródło: ABB
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |