ABB, wiodący dostawca rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych na świecie, dostarczyła 20 stacji szybkiego ładowania do Lenenergo, jednego z największych dystrybutorów energii elektrycznej w Rosji. Część stacji oddano już do użytku w ramach projektu pilotażowego w Petersburgu, pozostałe zaś zostaną uruchomione w najbliższych miesiącach.
Obecnie stacje ładowania ABB działają w Moskwie i innych miastach Rosji, m.in. w Kazaniu i Uljanowsku, jednak projekt realizowany w Petersburgu jest wyjątkowy, ponieważ obejmuje 20 stacji szybkiego ładowania Terra 53 i Terra 23.
Stacje szybkiego ładowania Terra 53 - sprawdzające się idealnie przy autostradach, na stacjach benzynowych, w salonach samochodowych i na zatłoczonych obszarach miejskich – umożliwiają ładowanie wszystkich pojazdów elektrycznych dostępnych na rynku. Naładowanie akumulatora do 80 proc. jego pojemności trwa od 10 do 30 minut. Ładowanie może odbywać się zarówno prądem stałym, jak i przemiennym, przy wykorzystaniu z jednego z trzech wyjść: CCS, CHAdeMO lub AC typu 2. Stacje zaprojektowano do pracy w ekstremalnych warunkach pogodowych: od -35°C do +55°C.
Ponadto dzięki technologii opartej na chmurze użytkownicy mogą zlokalizować najbliższy punkt ładowania i dokonać płatności za pomocą karty kredytowej.
– Jako lider w obszarze ładowania pojazdów elektrycznych z dumą rozwijamy infrastrukturę szybkiego ładowania w Rosji, a tym samym wspieramy rząd w realizacji celów związanych z energią odnawialną – powiedział Frank Muehlon, dyrektor Grupy Produktowej Infrastruktury EV w ABB. – Nasze stacje ładowania stanowią część cyfrowej oferty ABB Ability™, wykorzystującej działające w chmurze usługi, dzięki czemu klienci mają więcej możliwości. W tym przypadku jesteśmy w stanie dostarczyć bardziej niezawodną infrastrukturę i dodatkową funkcjonalność użytkownikom końcowym.
Zdalne monitorowanie stanu urządzeń i usuwanie usterek to istotne zalety stacji do ładowania ABB. Dysponując przyłączonymi do sieci stacjami, odpowiednimi rozwiązaniami serwisowymi i personelem, firma jest w stanie zdiagnozować zdalnie ponad 90 proc. zgłoszeń serwisowych. W ciągu ostatnich dwóch lat ponad 60 proc. takich przypadków zostało rozwiązanych bez potrzeby wizyty techników na miejscu. Przekłada się to na znaczne oszczędności, jeśli chodzi m.in. o długość przestojów i liczbę roboczogodzin.
– Wybraliśmy ABB ze względu na udokumentowane doświadczenie firmy w zakresie wdrażania dużych sieci ładowania pojazdów elektrycznych i zarządzania nimi – powiedział Niaz Magdiejew, zastępca dyrektora ds. rozwoju i innowacji w Lenergo.
Od 2010 roku ABB dostarcza rozwiązania w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych promując zrównoważoną mobilność. Firma sprzedała już ponad 5000 stacji do szybkiego ładowania dla samochodów osobowych na świecie, stworzyła krajowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych w Estonii, Danii i Holandii, a także uruchomiła pięć pilotażowych projektów instalacji stacji szybkiego ładowania autobusów miejskich, wykorzystujących model odwróconego pantografu.
Według szacunków ekspertów rosyjski rynek stacji ładowania pozostaje w tyle za rynkiem europejskim, ale prawdopodobnie do 2020 roku w tamtejszych obszarach metropolitalnych pojawi się odpowiednia infrastruktura, oparta na stacjach do ładowania prądem stałym o mocy 50 kW.
Źródło: ABB
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |