Pojazdy elektryczne już długo istnieją na rynku ale jeszcze bardzo daleko im aby stworzyć pewien standard. Teraz kolejne dwa modele mogą przyczynić się do upowszechnienia tego typu pojazdów.
Nissan Leaf jest samochodem o całkiem zadowalających parametrach. Osiąga on 107KM, przyspiesza szybko i cicho oraz jest w stanie osiągnąć 90 mil/h oferując przy tym zasięg 100mil. Posiada wszystkie udogodnienia, które coraz częściej są standardem w nowoczesnych samochodach tj. tempomat, klimatyzacja,system stereo sound, nawigację która pokaże najbliższą stację ładowania.
Leaf posiada także wbudowaną ładowarkę z zegarem, który pomaga zdecydować czy samochód jest już naładowany. Większość właścicieli oczekuje, że 24kWh akumulatory da się naładować w pełni przez noc, jednak pełen cykl ładowania akumulatora zajmuje 16 godzin przy napięciach dostępnych w USA, ale szybkie publiczne stacje ładowania pozwolą skrócić ten proces do 30 minut.
Toyota ogłosiła swój plan na przyszłość polegający na wpuszczeniu na rynek znacznej liczby hybrydowych Priusów pod koniec 2011r. Jego zasięg ma wynosić 7krotnie mniej niż Leaf'a (tylko 14,5mili) ale samochody różni to, że Toyota nie jest w pełni elektryczna. Toyota twierdzi, że Prius będzie bardzo oszczędny i osiągnie zasięg 234mpg (miles per galon) i oczywiście czas pełnego ładowania będzie znacznie szybszy niż w Leaf'ie ponieważ akumulatory mają tylko 5m2kWh.
Nissan będzie przyjmował zamówienia na Leaf's od wiosny 2010. Cena samochodu dla klienta detalicznego jest szacowana na 32000$. Hybryda Toyoty pojawić się ma w 2011 roku na poziomie 30000$/sztukę. Tesla już posiada samochody elektryczne z zasięgiem 313mil, firmy takie jak Ford i Mistubishi również planują poszerzyć swoją ofertę o takie samochody.
Warto wspomnieć że samochody elektryczne mają zerowy poziom emisji za co w USA mają prawo do ulgi podatkowej nawet d o7500$.
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (1)
Wysyłanie danych ...
globcio
10:16
17 grudzień 2009
"Warto wspomnieć że samochody elektryczne mają zerowy poziom emisji za co w USA mają prawo do ulgi podatkowej nawet d o7500$." podczas jazdy to i możne choć przecież silniki elektryczne tez podgrzewają powietrze,ale generalnie jest to bzdura gdyż w procesie produkcji jak tez eksploatacji akumulatorów wydzielanie tego w sumie zupełnie nie szkodliwego gazu na pewno jest na o wiele większym poziomie.
Inna rzecz jest kwestia ze z powodu tego globalnego ocipienia jakoś nie mówi sie o całej tablicy Mendelejewa szkodliwych związków wydzielanych do atmosfery i gleby w procesie produkcji i eksploatacji pojazdów.
Panowie uszanujcie nasza inteligencje i miejcie choc troszkę wstydu za poziom waszych publikacji
Inna rzecz jest kwestia ze z powodu tego globalnego ocipienia jakoś nie mówi sie o całej tablicy Mendelejewa szkodliwych związków wydzielanych do atmosfery i gleby w procesie produkcji i eksploatacji pojazdów.
Panowie uszanujcie nasza inteligencje i miejcie choc troszkę wstydu za poziom waszych publikacji