Rozwiązanie firmy Bosch Rexroth dla hydrostatycznych układów napędu wentylatora uwzględnia nawet sześć różnych sygnałów temperatury. Programowanie wymaga tylko wprowadzenia poszczególnych indywidualnych parametrów i rejestruje sygnały za pośrednictwem protokołu J1939.
Na skutek obowiązujących obecnie przepisów dotyczących emisji spalin zapotrzebowanie na moc w układzie chłodzenia w silnikach spalinowych pojazdów drogowych i terenowych wzrosło nawet o 40%. Hydrostatyczne układy napędu wentylatora firmy Bosch Rexroth dostarczają dodatkową moc na żądanie, a przy tym zajmują niewiele miejsca w zabudowie na pojeździe. Oprogramowanie AFC30, które wchodzi w skład modułowego systemu elektronicznego Bodas firmy Bosch Rexroth, wymaga jedynie prostej parametryzacji. Sterowanie prędkością wentylatora odbywa się na żądanie, i umożliwia zmniejsza zużycie paliwa maszyny nawet o 5%.
System opiera się na sterowniku elektronicznym RC4-5/30, który jest produkowany na dużą skalę oraz aplikacji AFC30. Łatwe do parametryzacji oprogramowanie kontroluje moc wentylatora zgodnie z indywidualnie określonymi specyfikacjami, niezależnie od prędkości obrotowej silnika spalinowego. Rejestruje za pośrednictwem magistrali CAN (w formie cyfrowej) lub podłączonych czujników analogowych nawet sześć sygnałów temperatury, do których dostosowuje moc wentylatora.
W sterowniki elektroniczne RC4-5/30 wbudowane jest oprogramowanie, które umożliwia kontrolę hydrostatycznych układów napędu wentylatora. Software obsługuje konfiguracje hydrauliki z pompami o stałej i zmiennej wydajności. W przypadku stosowania pompy o stałej wydajności potrzebny jest ciśnieniowy hydrauliczny zawór bezpieczeństwa. Silnik hydrauliczny napędzający wentylator jest zawsze silnikiem o stałej chłonności.
Kontakt dla czytelników:
mgr inż. Krzysztof Soboń
tel.: +48 (22) 738 18 60
krzysztof.sobon@boschrexroth.pl
www.boschrexroth.pl
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |