Audi zakończyło wielkie badanie napędu elektrycznego - NAPĘD ELEKTRYCZNY - AUDI - E-MOBILITY - ELEKTROMOBILNOŚĆ - ŁADOWANIE POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH - AUDI E-TRON - SCHAUFENSTER ELEKTROMOBILITÄT
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Audi zakończyło wielkie badanie napędu elektrycznego
drukuj stronę
poleć znajomemu

Audi zakończyło wielkie badanie napędu elektrycznego

Audi zakończyło wielkie badanie napędu elektrycznego
fot. Audi

120 samochodów testowych przygotowanych przez Audi w badaniu Schaufenster Elektromobilität przejechało blisko 1,4 mln kilometrów i zebrało wiele cennych informacji.

W czteroletnim programie wspieranym przez rząd federalny Niemiec i niemiecki przemysł motoryzacyjny, Audi wystawiło 80 egzemplarzy prototypowego modelu A1 e-tron i 40 sztuk Audi A3 Sportback e-tron produkcji seryjnej. Uczestnicy testów docenili jazdę elektryczną jako nową i bardzo atrakcyjną formę mobilności.

Przed odbywającą się dziś w Lipsku konferencją, na której mają zostać zaprezentowane wyniki programu, Audi z pozytywnym wynikiem podsumowuje obie formy zaangażowania w te działania. W przypadku Audi A1 e-tron, prototypowego samochodu elektrycznego z silnikiem range extender, użytkownicy szybko zaufali technice, korzystając przede wszystkim z napędu elektrycznego. Pod koniec badania, odsetek kilometrów pokonanych wyłącznie z zastosowaniem napędu elektrycznego wyniósł 87 procent.

W drugiej fazie programu Schaufenster Elektromobilität, badani jeżdżący czterdziestoma egzemplarzami Audi A3 Sportback e-tron, w trybie jazdy elektrycznej pokonywali średnio prawie 70 procent drogi. Chociaż te kompaktowe modele
z napędem hybrydowym typu plug-in doskonale nadają się również do dalekich wypraw, to badani, korzystając z możliwości napędu elektrycznego, najczęściej pokonywali mniej niż 50 kilometrów dziennie. W ten sposób nie przekraczali zasięgu oferowanego przez ten rodzaj napędu. Około połowa wszystkich jazd jakie użytkownicy wykonywali podczas badania, była nawet krótsza niż 10 kilometrów. Jeden z uczestników jeżdżący wyjątkowo oszczędnie, przez całe pięć miesięcy tylko raz tankował benzynę, a jego testowe Audi pokonało 7700 km.

Po zakończeniu testów, analitycy Audi doszli do następujących wniosków: uczestnicy eksperymentu byli bardzo pozytywnie nastawieni do czystej, cichej i progresywnej mobilności elektrycznej. Jednak stopień ich zadowolenia, w dużej mierze zależał od stopnia łatwości i wygody dostępu do punktów ładowania swoich pojazdów.

Audi angażuje się w tworzenie infrastruktury umożliwiającej ładowanie samochodów elektrycznych

Większość użytkowników życzyła sobie odpowiednio rozbudowanej infrastruktury i znacznie większego wsparcia elektromobilności ze strony czynników politycznych. Audi również postuluje stworzenie infrastruktury umożliwiającej ładowanie pojazdów elektrycznych – w prywatnych garażach czy na parkingach pracowniczych w zakładach pracy. Ponadto wspólnie z partnerami pracuje nad stworzeniem europejskiej sieci szybkiego ładowania o stałym napięciu elektrycznym.

Równocześnie cztery pierścienie poszerzają paletę swoich modeli serii e-tron, które można ładować korzystając z konwencjonalnych gniazd elektrycznych.
„W salonach dealerskich można już zamawiać Audi A3 Sportback e-tron, a wkrótce Audi Q7 3.0 TDI e-tron quattro” – mówi dr Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Do roku 2018 będziemy mieć w ofercie pięć różnych modeli hybrydowych typu plug-in i wprowadzimy na rynek SUV-a o napędzie czysto elektrycznym o zasięgu ponad 500 kilometrów.”

Program Schaufenster Elektromobilität to wspólna inicjatywa rządu federalnego Niemiec i niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. W jego ramach cztery ministerstwa udzieliły swego wsparcia dziewięćdziesięciu projektom w czterech regionach Niemiec. Audi to jeden z pierwszych producentów samochodów, który już na początku roku 2012 zaangażował się w sześć projektów i oddał do ich dyspozycji flotę osiemdziesięciu prototypów Audi A1 e-tron. Wyposażono je w urządzenia rejestrujące. Celem było zbadanie, jakie oczekiwania w stosunku do elektromobilności mieli użytkownicy oraz to, jak są one spełniane na co dzień.

Pierwsza faza projektu z udziałem Audi A1 e-tron trwała rok i na podstawie ponad 550 tysięcy kilometrów jazdy testowej przyniosła cenne rezultaty. W kilku indywidualnych lokacjach: w Berlinie, Norymberdze, Monachium, Stuttgarcie, Ingolstadt i Garmisch-Partenkirchen, Audi za każdym razem badało jeden testowy wycinek. M. in. nowe systemy infrastruktury umożliwiającej ładowanie i komunikację oraz to, jak elektromobilność można połączyć z zaopatrywaniem domów mieszkalnych w ekologiczną energię elektryczną.

 

W kwietniu 2015, Audi zwiększyło swoje zaangażowanie w program Schaufenster Elektromobilität, oddając do dyspozycji programu 40 egzemplarzy Audi A3 Sportback e-tron produkcji seryjnej, które pojawiły się na ulicach Berlina, Monachium, Stuttgartu. Do marca 2016 pokonały one łącznie blisko 805 tysięcy kilometrów i zebrały dane m.in. na temat infrastruktury ładowania przy drogach publicznych i na temat sposobu użytkowania samochodów przez osoby dojeżdżające do pracy oraz firmy świadczące usługi dostawcze. 

Źródło: Audi

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl