Pierwsze projekty budowy metra w Warszawie powstały już w 1927 r., jednak dopiero w 1995 r. uruchomiono jego pierwszą linię. Dziś, wzdłuż 23 kilometrowej pierwszej linii metra położonych jest 21 stacji, które obsługują łącznie ok. 150 mln pasażerów rocznie. W 2010 r. władze Warszawy ogłosiły rozpoczęcie prac nad budową drugiej linii metra, która docelowo ma mieć 27 stacji na odcinku o długości 31 km.
Centralny odcinek drugiej linii metra w Warszawie został oddany do użytku w marcu 2015 r. Ma on długość ok. 6 km i znajduje się na nim 7 stacji. Prace budowlane zostały wykonane przez konsorcjum trzech firm (włoskiej Astaldi S.p.A., tureckiej GÜLERMAK i polskiego Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego). Wartość inwestycji wyniosła ponad 1 mld Euro. Funkcjonujące stacje drugiej linii metra położone są na głębokości 13-23 m. Do budowy centralnego odcinka wykorzystano 463 000 m³ betonu i 48 tys. ton stali. 600 metrowy fragment centralnego odcinka przebiega w tunelu pod Wisłą. Pasażerów obecnie podróżujących drugą linią metra obsługuje 20 pociągów Siemens Inspiro.
Firma LUG Light Factory została wybrana do przygotowania projektu oświetlenia i dostarczenia opraw na potrzeby centralnego odcinka drugiej linii metra. Zespół projektantów z warszawskiego biura LUG wspierał projekt podczas realizacji oraz przygotował założenia do customizowanych opraw oświetleniowych wyprodukowanych specjalnie na potrzeby metra.
Głównym założeniem projektu oświetleniowego było dostarczenie wysokiej jakości energooszczędnego oświetlenia, które zapewni odpowiedni poziom bezpieczeństwa i komfortu użytkowników metra. Jednocześnie, design dostarczonych opraw miał umożliwić zachowanie architektonicznej wizji obiektu. Aby zrealizować ten cel, firma LUG zaprojektowała nową serię opraw oświetleniowych o nazwie MALLARD.
Źródło: LUG Light Factory
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |