Napędzany na przednią oś Golf Variant HyMotion przyspiesza do 100 km/h w 10 sekund. Wodór zmagazynowany jest bezpiecznie w czterech zbiornikach z włókna węglowego, umieszczonych pod podłogą. Pozwalają one na przejechanie 500 kilometrów. Tankowanie do pełna tego studyjnego auta trwa tylko trzy minuty. Golf HyMotion został zaprezentowany po raz pierwszy w listopadzie podczas Los Angeles Autoshow.
Studyjny model posiada wysokonapięciową baterię litowo-jonową, służącą do magazynowania energii kinetycznej odzyskanej przy hamowaniu (poprzez rekuperację), wspierania fazy uruchamiania ogniwa paliwowego oraz poprawienia dynamiki przy maksymalnym przyspieszaniu. Ogniwo paliwowe i bateria napędzają silnik elektryczny zaadaptowany z e-Golfa. Główne podzespoły napędowe Golfa Varianta HyMotion zostały opracowane przez dział badań koncernu w Niemczech. System ogniw paliwowych, zaprojektowany w centrum technologii napędów elektrycznych Volkswagena, rozwija moc 100 kW.
Podstawę konstrukcyjną dla tego nowoczesnego pojazdu tworzy opracowana przez Volkswagena i stosowana w wielu markach koncernu modularna platforma podłogowa (MQB). Aktualny Golf hatchback i nowy Golf Variant dzięki MQB stały się pierwszą serią samochodów na świecie, w której mogą być wykorzystywane wszystkie rodzaje napędów. Już dzisiaj oferowany jest Golf z silnikiem benzynowym (TSI), wysokoprężnym (TDI), napędem na gaz ziemny (TGI), elektrycznym (e-Golf) i hybrydowym plug-in (Golf GTE). Żaden inny samochód nie oferuje takiej różnorodności napędów.
Golfem Variantem HyMotion Volkswagen pokazuje, że jest w stanie zastosować na bazie MQB także ogniwo paliwowe, gdy tylko zakończone zostaną prace rozwojowe i rozwiązania cenowe będą akceptowalne dla kupujących. Przed wprowadzeniem na rynek konieczna jest także rozwinięta infrastruktura, czyli nie tylko sieć stacji tankujących wodór, lecz także sama produkcja wodoru. Bowiem wodór jako energia napędowa ma sens tylko wtedy, gdy energia pierwotna potrzebna do jego uzyskania będzie pochodziła ze źródeł odnawialnych.
Inaczej niż wielu konkurentów Volkswagen stosuje zasadę, aby także napędy alternatywne mogły być realizowane na bazie samochodów wielkoseryjnych. Tak jak napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym e-Golf lub Golf GTE z napędem hybrydowym plug-in, także przyszłe napędy wodorowe powinny być wbudowane w przystosowany do codziennej eksploatacji, perfekcyjnie przemyślany i interesujący cenowo model seryjny. Biorąc to pod uwagę, na bazie amerykańskiego Passata zbudowanych zostało wiele samochodów służących do badań, w których zastosowano te same podzespoły napędowe, jak w Golfie Variancie HyMotion. Flota Passatów HyMotion jest obecnie testowana na drogach Kalifornii.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |