Napędy sprężarek i pompy kriogeniczne do stacji tankowania wodoru o krótkim czasie napełniania - STACJA PALIV - PALIWO WODOROWE - NAPĘD WODOROWY - SPRĘŻARKI - BOSCH REXROTH - NAPĘDY ELEKTRYCZNE - STACJE PALIWOWE - TANKOWANIE WODORU - FIRSTELEMENT FUEL
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Napędy sprężarek i pompy kriogeniczne do stacji tankowania wodoru o krótkim czasie napełniania
drukuj stronę
poleć znajomemu

Napędy sprężarek i pompy kriogeniczne do stacji tankowania wodoru o krótkim czasie napełniania

Napędy sprężarek i pompy kriogeniczne do stacji tankowania wodoru o krótkim czasie napełniania
fot. Stacja tankowania wodoru

Firma Bosch Rexroth we współpracy z partnerami tworzy napędy sprężarek, które zapewnią wydajną pracę stacji tankowania wodoru.

Wodór produkowany z odnawialnych źródeł energii odgrywa kluczową rolę w realizacji globalnych celów klimatycznych. Jest to wolna od CO2 alternatywa wobec paliw kopalnych, przeznaczona w szczególności dla pojazdów użytkowych.

Doświadczenia z elektromobilnością pokazują, jak ważna dla sukcesu nowej technologii jest kompleksowa infrastruktura ładowania. Na targach Hannover Messe 2024 firma Bosch Rexroth zaprezentowała układy napędowe do sprężarek i pompy kriogeniczne, opracowane wspólnie z producentami i operatorami z Europy i USA, umożliwiające ekonomiczną eksploatację stacji tankowania wodoru o krótkim czasie napełniania.

Zgodnie z decyzją Unii Europejskiej, do 2030 roku stacje tankowania wodoru dla samochodów osobowych i ciężkich pojazdów użytkowych muszą być zainstalowane we wszystkich węzłach miejskich i co 200 km wzdłuż transeuropejskiej sieci transportowej. Również Stany Zjednoczone wyznaczyły sobie ambitne cele. Amerykańskie Stowarzyszenie Ogniw Paliwowych i Wodoru przewiduje, że w USA w 2030 roku będzie potrzebnych około 4300 stacji tankowania wodoru. „Dzięki naszym nowym rozwiązaniom technicznym, w ścisłej współpracy z partnerami z branży wodorowej, możemy zapewnić wyjątkowe wsparcie w osiągnięciu tych celów” – powiedział dr Steffen Haack, prezes zarządu firmy Bosch Rexroth AG.

Tankowanie wodoru jest znacznie bardziej skomplikowane technicznie niż w przypadku benzyny i oleju napędowego, czy też elektrycznych stacji ładowania. Problem polega na tym, że wodór jest przechowywany na miejscu w postaci ciekłej w temperaturze -253°C lub jako gaz w zbiornikach pod różnym ciśnieniem. Aby można było nim tankować pojazdy, wodór musi być sprężony w kontrolowany sposób do ciśnienia od 700 do 900 barów. W tym celu potrzebne są solidne napędy do sprężarek.

100 kg wodoru w ciągu mniej niż 10 minut

Wykorzystując kilka dekad doświadczeń w dziedzinie technologii hydraulicznych, firma Bosch Rexroth we współpracy z partnerami opracowuje niestandardowe rozwiązania dla ekonomicznej infrastruktury wodorowej. Celem jest zatankowanie 100 kg wodoru przez pojazd ciężarowy w czasie krótszym niż 10 minut. Mając pełny zbiornik, taki pojazd może przejechać około 1000 km.

We współpracy z FirstElement Fuel, liderem rynku komercyjnych stacji tankowania wodoru w USA, firma Bosch Rexroth opracowała kriopompę, która może sprężać nawet 600 kg ciekłego wodoru na godzinę. Kriopompa, która została zaprezentowana po raz pierwszy na targach Hannover Messe 2024, łączy sprawdzone serwohydrauliczne napędy pomp, oprogramowanie i nowy cylinder sprężający. Pierwsze stacje paliw zostaną wyposażone w tę nową technologię w 2025 roku.

Ponad 100 operacji tankowania dziennie

Kriopompa to tylko jeden z przykładów zastosowania napędów sprężarek w różnych produktach. Firma Bosch Rexroth oferuje ponadto inne systemy napędowe przeznaczone do sprężania zarówno gazowego, jak i ciekłego wodoru. Produkty firmy Bosch Rexroth o różnych klasach wydajności mają szeroki zakres zastosowań: od wewnętrznych stacji tankowania wózków widłowych w centrach logistycznych po stacje tankowania samochodów osobowych i ciężarowych.

Rozwiązania firmy Bosch Rexroth opierają się na seryjnych komponentach i wykorzystują przekładnie hydrostatyczne, które są szczególnie wytrzymałe i kompaktowe. Układy napędowe sprężarek mogą być instalowane w małych przestrzeniach. W porównaniu z poprzednimi elektromechanicznymi napędami pomp, zapewniają one znacznie większą prędkość przepływu i są dużo wydajniejsze. Przeznaczone do pracy ciągłej, mogą obsłużyć kilkaset operacji tankowania dziennie w trybie start-stop.

Firma Bosch Rexroth opracowuje technologie produkcji, sprężania, przechowywania i wykorzystywania wodoru. Do 2030 roku zamierza osiągnąć około pięć miliardów euro obrotu w tym segmencie biznesowym. W latach 2021-2026 będzie inwestować około 500 milionów euro rocznie w rozwój i produkcję technologii H2.

Źródło: Bosch Rexroth

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 102/104, Warszawa
tel.  +48 22 738 18 00
$nbsp;
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl