Biometria alternatywą dla konwencjonalnych metod uwierzytelniania w urządzeniach mobilnych - TELEFONY KOMÓRKOWE - URZĄDZENIA BIOMETRYCZNE - BIOMETRIA
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Biometria alternatywą dla konwencjonalnych metod uwierzytelniania w urządzeniach mobilnych
drukuj stronę
poleć znajomemu

Biometria alternatywą dla konwencjonalnych metod uwierzytelniania w urządzeniach mobilnych

Biometria alternatywą dla konwencjonalnych metod uwierzytelniania w urządzeniach mobilnych
fot. Gerald Nino/CPB/WikimediaCommons

Oczekuje się, że globalna liczba użytkowników biometrii w telefonach komórkowych osiągnie 471,11 mln w 2017 r., w porównaniu z 43,23 mln użytkowników w roku 2013. W tym czasie baza użytkowników przejdzie z fazy „wczesnych naśladowców” (ang. early adopters) w fazę wczesnej dojrzałości (ang. early maturity), dając technologii biometrycznej możliwość wyprzedzenia dotychczasowych technologii, takich jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe (ang. two factor authentication, 2FA). Do roku 2019 biometria będzie technologią dojrzałą i w sposób naturalny przeniesienie się na rynek urządzeń mobilnych.

Według nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. Biometria w urządzeniach mobilnych. Przegląd rynku, (ang. Biometrics Go Mobile: A Market Overview) wynika, że przychody z rozwiązań biometrycznych dla smartfonów mogą wzrosnąć z 53,6 mln USD w 2013 r. do 396,2 mln USD w 2019 r., co daje średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 39,6 procent.

 – Istniejące możliwości  urządzeń obecnie wykorzystywanych przez użytkowników sugerują, że większość wzrostu nastąpi w dziedzinie technologii uwierzytelniania na podstawie rysów twarzy i głosu. Choć technologie biometryczne zaczną przyjmować się na szerszą skalę wraz z rozpowszechnianiem nowych urządzeń ze zdolnościami uwierzytelniania na podstawie linii papilarnych, ich akceptacja będzie powolna, dopóki rynek nie opracuje bardziej zaawansowanego i dokładniejszego oprogramowania uwierzytelniającego – uważa Jean-Noël Georges, globalny dyrektor programowy działu ICT w firmie Frost & Sullivan.

Technologie biometryczne muszą konkurować z innymi łatwymi w użyciu technologiami identyfikacji, takimi jak komunikacja bliskiego zasięgu (ang. near field communication, NFC), zwłaszcza iż one same również wymagają pokaźnych inwestycji w czujniki i infrastrukturę. Ponadto, w wielu krajach, szczególnie europejskich, prywatność jest tematem wrażliwym. Jako że w biometrii wykorzystuje się dane osobowe, użytkownicy urządzeń mobilnych wciąż niechętnie podchodzą do perspektywy bycia śledzonym za pomocą tych danych.

Zarówno Apple, jak i Samsung wprowadziły na rynek w 2013 r. urządzenia mobilne z wbudowanymi funkcjami biometrycznymi.  Apple przecierał szlak, stosując między innymi czytniki linii papilarnych do uzyskania dostępu do telefonu komórkowego, natomiast Samsung po prostu naśladował Apple, stosując tę samą technologię biometryczną zamiast stosowania innych innowacji, takich jak chociażby rozpoznawanie tęczówki oka.

Obecnie technologie biometryczne nie są w pełni przygotowane do masowego stosowania i użytku indywidualnego. Zaufanie użytkowników jest niskie ze względu na brak optymizacji wskaźnika fałszywej akceptacji (ang. false acceptance rate, FAR) i wskaźnika fałszywego odrzucenia (ang. false rejection rate, FRR). Ponieważ nie istnieje norma dotycząca biometrii, każdy producent urządzeń mobilnych stosuje własne rozwiązania.

Gwałtowny rozwój mediów społecznościowych, zakupów i płatności wykonywanych przy użyciu telefonów komórkowych na całym świecie rodzi potrzebę posiadania bezpieczniejszego sposobu identyfikacji w celu zatwierdzania transakcji cyfrowych. Niemniej jednak nowatorskie technologie będą miały większe szanse powodzenia tylko wtedy, gdy będą łatwe w użyciu. Ostatnie doświadczenia konsumentów wskazują na to, że biometria jest idealna dla nowych zastosowań, takich jak płatności mobilne.

 – Dostawcy rozwiązań biometrycznych powinni dysponować regionalną strategią, aby dostosować produkt lub usługę do miejscowych zasad ochrony danych osobowych. Przyjęcie globalnych norm lub przynajmniej określenie wspólnego zbioru zasad wywrze silny wpływ na ich zastosowanie na całym świecie – zauważa Georges. 

Źródło: Frost & Sullivan

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl