Firmy Ericsson i Royal Philips wspólnie zaproponowały nowy model połączonego oświetlenia ulicznego LED. Partnerzy rozwiązują dwie główne kwestie, jakie napotykają dzisiaj miasta o ograniczonym budżecie: zapewnienie mieszkańcom lepszej wydajności sieci w gęstych obszarach miejskich oraz wysokiej jakości wydajnego energetycznie oświetlenia w miejscach publicznych.
Biorąc pod uwagę fakt, że globalnie populacje miejskie rosną w tempie 7500 osób na godzinę, oczekuje się, że ruch danych przesyłanych przez sieci bezprzewodowe wzrośnie dziesięciokrotnie do roku 2019, zwiększając zapotrzebowanie na przepustowość oraz zasięg bezprzewodowej telekomunikacji w miastach. Podobnie wzrasta zapotrzebowanie na podstawowe usługi publiczne oraz infrastrukturę, co zwiększa wymagania dotyczące zasobów, np. energii. Oświetlenie odpowiada za 19% globalnego zużycia energii elektrycznej, a oświetlenie publiczne odpowiada nawet za 50% miejskiego rachunku za prąd elektryczny.
Philips i Ericsson łączą korzyści związane z łącznością i oświetleniem LED w unikatowym nowym modelu „lighting-as-a-service” (oświetlenie jako usługa) dla miast. Model oświetlenia ulicznego pozwala władzom miejskim na zaoferowanie przestrzeni wewnątrz podłączonych słupów oświetlenia ulicznego dostawcom usług sieciowych dla potrzeb mobilnej infrastruktury szerokopasmowej. Umożliwi to operatorom zwiększenie zasięgu danych i wydajności dla mieszkańców, co zapewni lepsze doświadczenia dla użytkowników w zakresie mobilnego przesyłu szerokopasmowego. Model ten przyspiesza też czas zwrotu infrastruktury miejskiej, czyniąc pokrywane z góry koszty instalacji i zarządzania tymi systemami bardziej dostępnymi i tym samym redukując obciążenie budżetów miejskich.
Model nowego połączonego oświetlenia ulicznego rozwiązuje dwie kwestie równocześnie: oferując urzędnikom miejskim innowacyjny sposób wprowadzenia najnowocześniejszego, wydajnego energetycznie oświetlenia LED dla realizacji celów związanych ze zrównoważonym rozwojem, oraz umożliwiając operatorom sieci zaoferowanie większego zasięgu dla przesyłu szerokopasmowego i aplikacji mobilnych na obszarze całego miasta.
– Nasz nowy sposób życia i pracy wymaga jak największej efektywności sieci i usług. Do roku 2019 używanych będzie 9,3 miliarda abonamentów mobilnych, a przesył szerokopasmowy obejmie 8 miliardów abonamentów. Większa część populacji będzie żyła w miastach, a więc to podwójne rozwiązanie stanowi rodzaj innowacji, która pomoże miastom i naszym klientom odnieść sukces w społeczeństwie sieciowym – twierdzi Hans Vestberg, Prezes i Dyrektor Naczelny Ericsson.
– Ten nowy model połączonego oświetlenia ulicznego pokazuje możliwości systemu wychodzące poza oświetlenie. Obecnie oświetlenie stanowi usługę dostosowywaną do potrzeb miasta i umożliwiającą urzędnikom miejskim zaoferowanie mieszkańcom bardziej połączonego, wydajnego energetycznie i bezpieczniejszego środowiska miejskiego, przy jednoczesnym utrzymaniu istniejących budżetów i zasobów celem poprawienia warunków życia w danym mieście – powiedział Frans van Houten, Prezes i Dyrektor Naczelny Philipsa.
Aby utrzymać zasięg i wydajność na zadowalającym poziomie, mobilni operatorzy powinni poprawić, zagęścić i dodać wiele więcej radiowych stacji bazowych w zagęszczonych obszarach. Słup oświetlenia ulicznego systemu „Zero Footprint Site” zaprojektowany tak, aby pomieścił najbardziej zaawansowane zestawy małych produktów telekomunikacji mobilnej firmy Ericsson, oferuje operatorom sieciowym nowe możliwości co do znalezienia właściwej lokalizacji dla stacji bazowych. Umożliwia on również rozmieszczanie mobilnej infrastruktury szerokopasmowej poza tradycyjnymi lokalizacjami - kluczowy element umożliwiający rozwój sieci niejednorodnych.
Programy pilotażowe przez organizację The Climate Group we współpracy z firmą Philips wykonane w 12 spośród największych miast świata wykazały, że lampy uliczne LED mogą zapewnić oszczędności energii sięgające 50-70%, a nawet 80% w przypadku gdy oświetlenie LED zostanie połączone z inteligentnym układem sterowania. Testy potwierdziły również, że mieszkańcy pilotażowych miast wolą oświetlenie LED, powołując się na korzyści społeczne i środowiskowe, takie jak większe poczucie bezpieczeństwa i poprawiona widoczność dzięki bardziej naturalnej barwie światła generowanego przez oświetlenie uliczne LED w porównaniu do pomarańczowego zabarwienia światła tradycyjnych wysokoprężnych instalacji sodowych.
Źródło: Ericsson, Philips
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |