Tramwaje we Wrocławiu będą odzyskiwać energię z hamowania - ULTRAKONDENSATORY - WROCŁAW - HAMOWANIE - ODZYSKIWANIE ENERGII KINETYCZNEJ - TRANSPORT PUBLICZNY - REKUPERACJA - TRAMWAJE
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Tramwaje we Wrocławiu będą odzyskiwać energię z hamowania
drukuj stronę
poleć znajomemu

Tramwaje we Wrocławiu będą odzyskiwać energię z hamowania

Tramwaje we Wrocławiu będą odzyskiwać energię z hamowania
fot. MPK Wrocław

Wrocławskie MPK zapowiada przeprowadzenie testowej przebudowy układu napędowego jednego z tramwajów. Przewoźnik chce sprawdzić możliwości odzyskiwania i gromadzenia energii elektrycznej (tzw. rekuperacji). Jest już podpisana w tej sprawie umowa. Modernizacja ma polegać na dobudowaniu do tramwaju układu odzyskiwania energii, co w konsekwencji ma prowadzić do oszczędności. 


 – Uzyskane w ciągu kilku ostatnich lat doświadczenia z eksploatacją nowych tramwajów wykazały duże możliwości ograniczenia ilości zużywanej energii. Jest to związane z zastosowaniem napędów asynchronicznych prądu przemiennego – wyjaśnia Patryk Wild, dyrektor inwestycji i rozwoju w MPK Wrocław. 

Stąd pomysł na zainstalowanie na tramwaju układu odzysku energii wykorzystującego tzw. ultrakondensatory.

 – Zastosowanie takiego rozwiązania polega na gromadzeniu energii elektrycznej hamującego pojazdu w zasobnikach ultrakondensatorowych zamontowanych na pojeździe i powtórne jej wykorzystanie do rozpędzenia tramwaju przy ruszaniu z przystanku – mówi Patryk Wild.

Tramwaj wyposażony w ultrakondensatory powinien pojawić się na wrocławskich ulicach w drugiej połowie tego roku. Na razie jest to projekt pilotażowy, ale eksperci twierdzą, że w ten sposób można zaoszczędzić nawet 30% energii. Jeśli wyniki testu byłyby obiecujące, MPK będzie się starać, aby wszystkie tramwaje zmodernizować w ten sposób, a także aby wszystkie zakupione przez przewoźnika w przyszłości składy miały takie urządzenia.

Rekuperacja energii elektrycznej w pojazdach z napędem elektrycznym lub hybrydowym polega na odzyskiwaniu energii poprzez wykorzystanie silnika elektrycznego jako prądnicy. Przy hamowaniu energia kinetyczna pojazdu jest przekształcana w energię elektryczną, która jest oddawana do sieci trakcyjnej (lokomotywy, tramwaje, trolejbusy) lub gromadzona w akumulatorze (pojazdy elektryczne i hybrydowe).

Źródło: wroclaw.pl

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (2)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
Gość
Jakieś szczegóły jak to wygląda w Poznaniu?
No avatar
Gość
W Poznaniu już dawno się to stosuje.
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl