Tramwaje we Wrocławiu będą odzyskiwać energię z hamowania - ULTRAKONDENSATORY - WROCŁAW - HAMOWANIE - ODZYSKIWANIE ENERGII KINETYCZNEJ - TRANSPORT PUBLICZNY - REKUPERACJA - TRAMWAJE
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Tramwaje we Wrocławiu będą odzyskiwać energię z hamowania
drukuj stronę
poleć znajomemu

Tramwaje we Wrocławiu będą odzyskiwać energię z hamowania

Tramwaje we Wrocławiu będą odzyskiwać energię z hamowania
fot. MPK Wrocław

Wrocławskie MPK zapowiada przeprowadzenie testowej przebudowy układu napędowego jednego z tramwajów. Przewoźnik chce sprawdzić możliwości odzyskiwania i gromadzenia energii elektrycznej (tzw. rekuperacji). Jest już podpisana w tej sprawie umowa. Modernizacja ma polegać na dobudowaniu do tramwaju układu odzyskiwania energii, co w konsekwencji ma prowadzić do oszczędności. 


 – Uzyskane w ciągu kilku ostatnich lat doświadczenia z eksploatacją nowych tramwajów wykazały duże możliwości ograniczenia ilości zużywanej energii. Jest to związane z zastosowaniem napędów asynchronicznych prądu przemiennego – wyjaśnia Patryk Wild, dyrektor inwestycji i rozwoju w MPK Wrocław. 

Stąd pomysł na zainstalowanie na tramwaju układu odzysku energii wykorzystującego tzw. ultrakondensatory.

 – Zastosowanie takiego rozwiązania polega na gromadzeniu energii elektrycznej hamującego pojazdu w zasobnikach ultrakondensatorowych zamontowanych na pojeździe i powtórne jej wykorzystanie do rozpędzenia tramwaju przy ruszaniu z przystanku – mówi Patryk Wild.

Tramwaj wyposażony w ultrakondensatory powinien pojawić się na wrocławskich ulicach w drugiej połowie tego roku. Na razie jest to projekt pilotażowy, ale eksperci twierdzą, że w ten sposób można zaoszczędzić nawet 30% energii. Jeśli wyniki testu byłyby obiecujące, MPK będzie się starać, aby wszystkie tramwaje zmodernizować w ten sposób, a także aby wszystkie zakupione przez przewoźnika w przyszłości składy miały takie urządzenia.

Rekuperacja energii elektrycznej w pojazdach z napędem elektrycznym lub hybrydowym polega na odzyskiwaniu energii poprzez wykorzystanie silnika elektrycznego jako prądnicy. Przy hamowaniu energia kinetyczna pojazdu jest przekształcana w energię elektryczną, która jest oddawana do sieci trakcyjnej (lokomotywy, tramwaje, trolejbusy) lub gromadzona w akumulatorze (pojazdy elektryczne i hybrydowe).

Źródło: wroclaw.pl

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (2)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
Gość
Jakieś szczegóły jak to wygląda w Poznaniu?
No avatar
Gość
W Poznaniu już dawno się to stosuje.
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl