Zielonogórski producent profesjonalnych opraw oświetleniowych LUG Light Factory prognozuje kontynuację wzrostów skonsolidowanych wyników finansowych w 2013 roku.
W swych długookresowych planach LUG zakłada 100% wzrost przychodów z eksportu oraz 30% wzrost przychodów realizowanych w kraju do 2016 roku. Do realizacji tych celów przyczyni się przede wszystkim sprzedaż opraw i systemów oświetleniowych opartych o technologię LED oraz umacnianie pozycji na najbardziej perspektywicznych rynkach zagranicznych.
Strategia 2013-2016
Celem strategicznym Grupy Kapitałowej LUG S.A. na lata 2013-2016 jest rozwój w zgodzie z ideą efektywności energetycznej i ograniczania emisji CO2. Fundamentem dla jego realizacji będą cele pośrednie zdefiniowane w pięciu podstawowych obszarach: R&D i kompetencje, Produkt, Technologia, Model handlowy oraz Rynki i segmenty.
- Przygotowując strategię przyjęliśmy założenie, że 2013 rok w branży oświetleniowej będzie pozostawał pod silnym wpływem negatywnych symptomów płynących z gospodarki, a perspektywy na dynamiczny rozwój pojawią się w kolejnych latach. Chcemy wykorzystać ten rok na inwestycje, które poszerzą nasze możliwości rozwoju, gdy branża oświetleniowa odczuje ogromne korzyści związane z rozwojem rynku LED do wartości 56 mld euro w 2020 roku - informuje Ryszard Wtorkowski, Prezes Zarządu LUG S.A.
To właśnie segment LED oraz cel 20-procentowego obniżenia zużycia energii elektrycznej w Europie do 2020 roku będą podstawowymi impulsami rozwoju firmy, która zakłada wzrost skonsolidowanych przychodów z exportu na poziomie 100% oraz wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży realizowanej w kraju na poziomie 30% do 2016 roku. W tym czasie udział produktów LED-owych w strukturze sprzedaży LUG wzrośnie do poziomu 40%. Ogromne znaczenie dla osiągnięcia wskazanych poziomów będą miały inwestycje technologiczne oraz w obszarze R&D, które w samym 2013 roku wyniosą odpowiednio 2,5 mln zł oraz 2,4 mln zł. Źródłem nowych kompetencji w zakresie montażu SMD będzie nowy zakład produkcyjny, którego realizację zaplanowano na lata 2014-2015.
- Doskonale znamy naszych klientów i wiemy jak ewoluują ich potrzeby w zakresie oświetlenia. Dlatego na strategicznych rynkach działania, takich jak: Niemcy, Rosja, Francja, Wielka Brytania, Ukraina, Bliski Wschód, Brazylia i Polska utworzymy centra konsultacyjno-handlowe, które będą wspierać proces odchodzenia od prostej sprzedaży opraw na rzecz świadczenia kompleksowych usług konsultacyjno-sprzedażowych – wyjaśnia Wtorkowski.
Źródłem dodatkowych przewag konkurencyjnych Grupy Kapitałowej LUG S.A. będzie marka Flash DQ, która dzięki zaawansowanej technologii oraz wysmakowanemu designowi wprowadzi firmę w rynkową niszę producentów unikalnych wzorniczo opraw. Udział marki w przychodach realizowanych na rynkach zagranicznych zaplanowano na 30%, a na rynku polskim – na 10%, w horyzoncie czasowym do 2016 roku.
– Nasze credo brzmi „oświetlamy przyszłość”, gdyż już dziś tworzymy rozwiązania oświetleniowe, które kreują przyszły rozwój naszego biznesu w oparciu o zadowolenie klientów – podkreśla Prezes LUG S.A.
Prognozy na 2013 rok
W ramach krótkoterminowych założeń strategicznych, Zarząd LUG S.A. przedstawił prognozę skonsolidowanych wyników finansowych na 2013 rok.
– Funkcjonowanie w zmiennym i nieprzewidywalnym otoczeniu jest obecnie standardem w każdej branży, dlatego też mimo niepewnej kondycji gospodarek w skali makro, postanowiliśmy konsekwentnie, tak jak w poprzednich latach, przedstawić prognozę wyników finansowych na 2013 rok – wyjaśnia Ryszard Wtorkowski.
Pozycja | Prognoza za okres (tys. zł) | Dynamika r/r |
Przychody ze sprzedaży | 110 046 | 8% |
EBIT 1 | 5 307 | 69% |
EBITDA 2 | 8 887 | 38% |
Zysk netto | 3 637 | 19% |
Tab. Prognoza Grupy Kapitałowej LUG S.A. na 2013 rok
Prognoza sporządzona z uwzględnieniem sytuacji gospodarczej i wskaźników makro, zakłada wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 110,0 mln zł, a tym samym 8-procentową dynamikę r/r.
W przychodach dominować będzie eksport, który już w 2012 rok stanowił połowę sprzedaży Emitenta. Sprzedaż realizowana w Polsce w 2013 roku będzie pozostawała pod silna presją cenową, w związku z czym dynamika przychodów krajowych będzie słabsza niż tych realizowanych na rynkach zagranicznych.
Prognoza zakłada także dodatnią dynamikę wyników r/r na poziomie zysku operacyjnego, EBITDA oraz zysku netto, która wyniesie odpowiednio: 69%, 38% i 19%.
– Przygotowaliśmy bardzo konserwatywną prognozę, która jest naszym celem minimum. Jej realizację będziemy opierać przede wszystkim na rozwoju sprzedaży eksportowej, której udział w strukturze przychodów chcemy systematycznie powiększać – komentuje Wtorkowski.
Realizacja prognozowanych wartości wyników finansowych pozwoli grupie kapitałowej poprawić rentowność.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |