W obecnych czasach eksploatacja systemów oświetlenia miejskiego wiąże się z poszukiwaniem nowych rozwiązań technicznych, zmierzajacych do obniżenia kosztów oświetlenia oraz poprawy bezpieczeństwa i komfortu wszystkich użytkowników tej infrastruktury.
Dobrze sprawdzające się dotychczas systemy oświetleniowe oparte o tradycyjne źródła światła, czyli sodowe lampy wysokoprężne, zostały poddane zmianom, które nastąpiły na skutek wdrożenia 13 kwietnia 2012 r. drugiego etapu rozporządzenia Komisji (WE) nr 245/2009 − ograniczającego wprowadzanie na rynek standardowych lamp sodowych. Aby sprostać nowym wymogom producenci źródeł światła zmuszeni są zmodyfikować swoją ofertę, wycofując zwykłe lampy sodowe i zastępując je lampami o wyższej skuteczności świetlnej.
Na tym tle pewną nowością jest propozycja Fabryki Żarówek HELIOS, gdzie oprócz lamp sodowych o podwyższonych parametrach trwałości i strumienia świetlnego WLS City, mamy do dyspozycji lampy sodowe z podwójnym jarznikiem WLS DJ City. Dzięki tej konstrukcji lampy te charakteryzują się większym strumieniem świetlnym w porównaniu ze standardowymi lampami sodowymi, a oprócz tego ich trwałość jest wydłużona prawie dwukrotnie i wynosi ponad 60 tys. godzin pracy.
Dodatkowym atutem lamp dwujarznikowych jest możliwość ich restartu na gorąco. Docenią to użytkownicy dróg, gdyż w przypadku awarii (np. zaniku napięcia zasilania) i ponownym jego pojawieniu się, tradycyjne lampy sodowe potrzebują kilkunastu minut na ponowny zapłon, natomiast lampy WLS DJ City zaświecą się natychmiast, ponieważ jarzniki pracują naprzemiennie. Cechy te powodują, iż eksploatacja oświetlenia drogowego w miastach oraz na drogach o dużym natężeniu ruchu staje się znacznie mniej kosztowna i zapewnia większe bezpieczeństwo uczestnikom ruchu.
Lampy dwujarznikowe mogą pracować w tradycyjnych oprawach z osprzętem przeznaczonym do zwykłych źródeł sodowych, więc nie ma konieczności dodatkowych inwestycji w nowe oprawy.
Lampy WLS DJ City HELIOS poddawane testom w warunkach eksploatacyjnych na drogach o znacznym natężeniu ruchu uzyskały pozytywne oceny wystawione przez służby energetyczne w różnych rejonach kraju. Świadczy to o tym, że są korzystnym rozwiązaniem w okresie przejściowym, kiedy systemy oświetlenia opartego na technologii LED nie są jeszcze powszechnie stosowane, a z drugiej strony chcemy uzyskać wymierne oszczędności w kosztach eksploatacji oświetlenia miejskiego i drogowego.
Źródło: HELIOS
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |