Ożywienie na światowym rynku oświetlenia LED - OŚWIETLENIE - LED - OŚWIETLENIE LED - ŹRÓDŁA ŚWIATŁA LED - PÓŁPRZEWODNIKOWE ŹRÓDŁA ŚWIATŁA - RYNEK OŚWIETLENIOWY
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Ożywienie na światowym rynku oświetlenia LED
drukuj stronę
poleć znajomemu

Ożywienie na światowym rynku oświetlenia LED

Ożywienie na światowym rynku oświetlenia LED
fot. LGEPR/CC/Flickr

Słaba penetracja rynku oświetlenia wewnętrznego była jak dotąd podstawowym problemem producentów półprzewodnikowych źródeł światła. Jednak nowe przepisy i rozwój technologii powinny przyspieszyć proces upowszechnienia oświetlenia LED w budynkach mieszkalnych, które stanowią największy segment rynku oświetleniowego. 

Analitycy firmy doradczej Frost & Sullivan przewidują ogromny rozwój tego rynku w perspektywie najbliższych 5 lat. Według opublikowanego ostatnio raportu pt. „Światowy rynek oświetlenia LED – 2012” przychody globalnego rynku oświetlenia LED w 2011 roku wynosiły 3573,5 mln USD i przewiduje się, że do 2018 roku wzrosną do 23 242,7 mln USD. 

 – Rynek oświetlenia LED rozwija się dzięki regulacjom, które z czasem doprowadzą do praktycznego wyeliminowania zarówno żarowych, jak i innych nieefektywnych źródeł światła. Oznacza to istotne osłabienie konkurencji dla oświetlenia LED. Spadek cen dodatkowo przyczyni się do wzrostu popytu na oświetlenie LED, a zarazem do zwiększenia jego udziału w rynku we wszystkich obszarach zastosowań – stwierdzają analitycy Frost & Sullivan.

Unia Europejska jako jeden z pierwszych prawodawców rozpoczęła wdrażanie przepisów zmierzających do wycofania oraz zakazu produkcji i sprzedaży oświetlenia żarowego. Chociaż proces ten będzie przebiegał stopniowo, przyniósł już pierwsze efekty po stronie popytu. 

Europa jest jednym z ważniejszych rynków, jeżeli chodzi rozwój sektora oświetlenia LED. Największą dynamikę wzrostu będzie można zaobserwować w Europie Zachodniej w krótkim i średnim okresie, natomiast przyspieszenie rozwoju rynku oświetlenia LED w Europie Środkowo-Wschodniej nastąpi dopiero w średniej i dłuższej perspektywie. 

Podobną do unijnej politykę regulacyjną przyjęły, a pewnych przypadkach zaczęły wdrażać, takie kraje jak Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Kanada i Australia. W Azji stosowne zmiany w przepisach zaczęto wprowadzać w Japonii, Chinach, Korei i na Tajwanie. Niektóre z tych krajów wprowadziły nawet zachęty finansowe dla konsumentów i producentów. 

Ceny i technologia należą do podstawowych czynników utrudniających rozpowszechnienie oświetlenia LED. Jednak zgodnie z przewidywaniami ceny tego oświetlenia będą ciągle spadać i przed upływem dekady powinny osiągnąć poziom porównywalny z cenami innych źródeł światła. 

Niezależnie od spadku cen producenci oświetlenia LED powinni także dążyć do zapewnienia nabywcom większych korzyści w stosunku do ceny, a konkretnie do zaoferowania większej liczby lumenów w przeliczeniu na jednego dolara

 – Producenci potraktowali priorytetowo prace badawczo-rozwojowe mające na celu przezwyciężenie tego problemu, co zaowocowało istotnymi ulepszeniami, jeśli chodzi o jasność, konstrukcję i jakość elementów. Kwestią otwartą pozostaje, jak klienci przyjmą te unowocześnienia. Przy opracowywaniu długoterminowych planów rozwojowych producenci będą musieli także uwzględnić presję cenową, która pojawiła się w minionym roku – stwierdzają w raporcie analitycy Frost & Sullivan.

 – Firmy z Dalekiego Wschodu, których atutem są niskie ceny, muszą położyć większy nacisk na jakość, by zaistnieć na bardziej rozwiniętych rynkach Ameryki Północnej i Europy. Z kolei liderzy rynku powinni oferować produkty wysokiej jakości i szukać sposobów na obniżenie kosztów produkcji – podsumowują analitycy.

Źródło: Frost & Sullivan 

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl