Branża elektrotechniczna charakteryzuje się specyficznymi problemami, ważnymi z perspektywy skutecznego zarządzania, takimi jak minimalizowanie wartości magazynu czy zwiększanie przychodu ze sprzedaży do stałych klientów. Branżowi specjaliści stawiają pytanie, jak w procesie produkcji i dystrybucji towarów minimalizować koszty i zwiększać efektywność? Jedną z odpowiedzi może być odpowiednio przygotowany system informatyczny, którego zadaniem jest zautomatyzowanie procesów powtarzalnych i dostarczanie aktualnych i odpowiednio przetworzonych informacji w chwili podejmowania ważnych decyzji biznesowych.
Przy wyborze systemu ERP menadżerowie firm sektora elektrotechnicznego powinni zwrócić szczególną uwagę na to, by oferowany im produkt był ukierunkowany na specyfiki działalności. Atmosfera ostrej konkurencji w branży elektronicznej i elektrotechnicznej wyklucza niewywiązywanie się z ustalonych terminów, magazynowanie nadwyżek, błędy w wysyłkach, nieskoordynowane wahania cen itp. Właściwie dobrane i wdrożone oprogramowanie pozwala m.in. dokładnie określić datę realizacji każdego zamówienia, a także utrzymać w ryzach cały system cen i marży. System podpowiada optymalne miejsce składowania towaru w magazynie, wspiera proces przygotowywania wysyłek, a także pomaga zarządzać towarami kaucyjnymi, takimi jak: bębny kablowe czy palety. Przykładowo można liczyć na skrócenie czasu na podejmowanie decyzji zakupowych o 76% oraz zwiększenie marży ze sprzedaży o 11,31%, dzięki racjonalizacji zakupów i zwiększeniu dostępności asortymentu oczekiwanego przez klienta.
Zachowanie wysokiej jakości wytwarzanych produktów w prostej linii jest skutkiem wydajnego i sprawnego zarządzania procesem produkcyjnym. Oprogramowanie Comarch, wdrażane przez Graphcom, pozwala na zbudowanie racjonalnego harmonogramu produkcji, właściwe przydzielenie pracownikom zadań oraz zaplanowanie czasu pracy. Ułatwia wybór optymalnej metody produkcji i skrócenie czasu wykonania produktu. Modyfikacja istniejących technologii jest bardzo ułatwiona - dzięki temu przedsiębiorstwo otwiera się na realizację indywidualnych zamówień klientów.
W celu osiągnięcia najlepszych efektów oraz szybkich zwrotów poniesionych nakładów firma Graphcom przeprowadza u klienta gruntowną analizę, tzw. Audyt Korzyści. Analiza ta pozwala sprawdzić, w jaki sposób funkcje oferowanego oprogramowania przyczynią się do zwiększenia efektywności procesów. Po przeprowadzeniu audytu, w trakcie 2-3 spotkań możliwe jest odkrycie obszarów, w których zmiana podejścia lub wykorzystanie gotowych narzędzi zmniejszy zaangażowanie pracowników i pozwoli zaoszczędzić lub uzyskać dodatkowe przychody. Audyt Korzyści pozwala oszacować policzalne korzyści finansowe, w oparciu o zebrane fakty.
Zakup systemu to inwestycja, od której należy oczekiwać zwrotu. Firma Graphcom jest w stanie precyzyjnie określić czas zwrotu z inwestycji (ROI), a także wskazać, jakiego rzędu korzyści i oszczędności przedsiębiorstwo może wygenerować. Specyfika metodyki, a także doświadczenie firmy pozwalają nam prognozować, że zwrot z inwestycji dla przedsiębiorstw elektro nie powinien
przekroczyć 24 miesięcy od momentu wdrożenia systemu - podkreślają specjaliści z firmy Graphcom. Co więcej, Graphcom w ramach gwarancji czasu zwrotu z inwestycji jest gotowy zaryzykować znaczną część swojego wynagrodzenia.
Na pozytywne efekty analizy w przedsiębiorstwie wskazuje Marek Leśniak, Prezes Zarządu spółki BHU S. A.: - Graphcom zaoferował nam „Audyt Korzyści”, który wykazał realne, policzalne korzyści zarówno jeśli chodzi o oszczędności czasu pracowników jak i finanse firmy - podkreśla szef BHU.
Stosowana przez Graphcom unikalna metodyka wskazuje kilka obszarów, mających szczególnie duży wpływ na zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa. Są nimi m. in.:
Innowacyjna metodyka firmy Graphcom dostarcza branżowym specjalistom właściwego narzędzia, które ułatwia im podjęcie racjonalnej decyzji o wyborze dostawcy systemu ERP w oparciu o konkretne fakty i prognozy, a nie jak dotychczas - bazując jedynie na intuicji.
Wybrane przykłady wzrostu efektywności |
|
Opis zagadnienia | Poprawa |
Czas potrzebny na podjęcie decyzji zakupowych | 76% |
Wzrost marży ze sprzedaży dzięki mechanizmom sugestii zakupowych oraz zapewnieniu bardziej racjonalnych stanów magazynowych | 11,31% |
Spadek ilości towarów słabo rotujących (zalegających ponad 180 dni) | 30% |
Spadek czasu poświęcanego przez personel na telefoniczną/mailową obsługę klienta | 30% |
Czas wprowadzania wyciągów bankowych do systemu ERP | 75% |
Czas obsługi inwentaryzacji | 50% |
Czas wprowadzania do systemu specyfikacji materiałowej podczas przyjęcia towaru na magazyn | 40% |
Czas niezbędny na ewidencję dokumentów | 48% |
Czas potrzebny na przygotowanie raportów | 87% |
Zwiększenie możliwej do obsługi ilości zamówień, bez wzrostu zatrudnienia | 42% |
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |