i-ELOOP - System odzyskiwania energii z hamowania oparty na kondensatorach - KONDENSATORY - MAGAZYNOWANIE ENERGII - ODZYSKIWANIE ENERGII KINETYCZNEJ - KERS - I-ELOOP - EDLC
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności i-ELOOP - System odzyskiwania energii z hamowania oparty na kondensatorach
drukuj stronę
poleć znajomemu

i-ELOOP - System odzyskiwania energii z hamowania oparty na kondensatorach

i-ELOOP - System odzyskiwania energii z hamowania oparty na kondensatorach

Pierwszy na świecie układ hamulcowy odzyskujący energię, w którym zastosowano kondensator, skonstruowała Mazda Motor Corporation. Przełomowy system, podczas jazdy w mieście, zmniejsza zużycie paliwa o ok. 10%. System nazwany i-ELOOP przeznaczony jest dla samochodów osobowych. Pierwsza Mazda wyposażona w system pojawi się już w 2012 roku.

Nowy układ hamulcowy Mazdy jest wyjątkowy ze względu na zastosowanie w nim kondensatora EDLC (Electric Double Layer Capacitor), w którym na pewien czas można zmagazynować dużą ilość energii elektrycznej. W porównaniu do akumulatorów, kondensatory mogą być błyskawicznie naładowane i rozładowane, a przy tym są odporne na pogorszenie właściwości podczas długotrwałego użytkowania. i-ELOOP efektywnie przemienia energię kinetyczną samochodu w energię elektryczną podczas hamowania i pozwala użyć ją do zasilania klimatyzacji, systemu audio i innych odbiorników elektrycznych, których w samochodzie nie brakuje.

Głównymi zaletami takiego rozwiązania jest pozbycie się silnika elektrycznego i trwałość kondensatorów. Oprócz kondensatora w  skład układu wchodzą m.in. nowy rodzaj alternatora dającego napięcie od 12 do 25 V i przetwornica napięcia stałego.

System zaczyna działać w momencie zdjęcia przez kierowcę pedału gazu. Wówczas alternator wspomaga hamowanie i generuje prąd o napięciu do 25V, który trafia do kondensatora. Zanim popłynie do innych instalacji w samochodzie, jego napięcie jest obniżane przez przetwornicę do 12V. W takiej postaci może trafić np. do instalacji audio, oświetlenia itd. Dzięki temu spalanie ma się obniżyć nawet o 10%, a co więcej, system jest w stanie współpracować z układem i-stop. Dzięki zgromadzonej energii silnik może być wyłączany częściej i na dłużej podczas postojów.

System i-ELOOP Mazdy zadebiutował właśnie podczas 42. Tokio Motor Show w samochodzie koncepcyjnym TAKERI, kolejnej generacji średniej wielkości sedana.

mazda takeri i-eloop

Źródło: PAP, Autokult.pl

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl