Produkty niskich napięć marki ABB i szyte na miarę rozwiązania dla taboru kolejowego zostaną zastosowane do zasilania nowych jednoszynowych pojazdów firmy Bombardier Transportation, które będą obsługiwać właśnie budowane linie w brazylijskim Săo Paulo i saudyjskim Rijadzie. Tablice rozdzielcze niskiego napięcia prądu przemiennego i stałego marki ABB oraz skrzynki przyłączowe zostaną zainstalowane w 378 jednoszynowych pojazdach BOMBARDIER INNOVIA Monorail 300 w Săo Paulo i 12 w Rijadzie. Tablice rozdzielcze niskiego napięcia składają się z wyłączników, styczników (sterowanych zdalnie) i łączówek (złączek elektrycznych).
Skrzynki przyłączowe zapewniają zasilanie dla jednostek zasilania pomocniczego i obniżają napięcie do poziomów odpowiednich dla systemów elektrycznych, takich jak oświetlenie, klimatyzacja, urządzenia do ładowania akumulatorów i obwody sterownicze. System będzie również chroniony przez skrzynki rozdzielcze prądu przemiennego i stałego produkcji ABB.
„Wszystkie nasze produkty dla transportu szynowego są zgodne z najwyższymi światowymi standardami jakości IEC i NEMA,” powiedział Martin Bussičre, menedżer segmentu kolejowego zarządzający zespołem ds. taboru kolejowego w Ameryce Północnej, stanowiącego część dywizji Produktów Niskich Napięć w Grupie ABB. „Uwaga opinii publicznej jest w dużej mierze skoncentrowana na przyjaznym środowisku transporcie oraz redukcji zużycia ropy i gazu. Oferta ABB dla taboru kolejowego zwraca się ku transportowym alternatywom, takim jak pociągi, tramwaje, pojazdy jednoszynowe i metro.”
ABB specjalnie zaprojektowała i opracowała tablice niskiego napięcia dla platform firmy Bombardier, zaawansowanych systemów szybkiego transportu INNOVIA Monorail 300 i INNOVIA ART 300. Skrzynki i złączki elektryczne wykonane są z aluminium i ważą 50 kg, około 30 procent mniej niż przyjęty dla branży standard. Mają również mniejsze rozmiary, a ich elastyczny kształt może być modyfikowany na użytek nowych platform kolejowych.
Ponadto, produkty dla kolei marki ABB mają świetne referencje dotyczące wytrzymałości na ciągłe wibracje i ciężkie warunki temperaturowe.
Na wyposażeniu każdego wagonu pociągów INNOVIA Monorail 300 znajdzie się jedna tablica niskiego napięcia ABB. Dla systemu INNOVIA ART 300, ABB dostarczy również jedną skrzynkę przyłączową na pociąg.
Duże projekty infrastrukturalne są w tej chwili realizowane zarówno w Săo Paulo, jak i w Rijadzie. Z nowej, 24-kilometrowej trasy Expresso Tiradentes w Săo Paulo skorzysta dziennie 500 000 pasażerów. Trasa skróci również do 50 minut podróż, która do tej pory trwała 2 godziny. W Rijadzie instalowany jest jednoszynowy system długości 3,6 kilometrów, wyposażony w sześć stacji. System ma obsłużyć dzielnicę finansową King Abdullah oraz znajdujące się w budowie nowe, prestiżowe centrum finansowe I biznesowe.
W ciągu ostatnich 15 lat, ABB sprzedała ponad 500 000 produktów niskiego napięcia do ponad 200 klientów. Produkty, wśród których znalazły się wyłączniki, styczniki i łączówki oraz napędy dla systemów HVAC (ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji), szafy rozdzielcze AC i DC, a także wiele innych systemów takich jak aplikacje HVAC, zostały zainstalowane w ponad 9 500 pociągów i lokomotyw.
Bombardier dostarczył wcześniej cztery, w pełni zautomatyzowane systemy jednoszynowe dla miast Tampa, Newark, Jacksonville i Las Vegas w Stanach Zjednoczonych. Rodzina INNOVIA w pełni zautomatyzowanych rozwiązań systemów transportowych obejmuje pojazdy jednoszynowe, zaawansowane szybkie systemy transportowe i małe koleje automatyczne, wszystkie zaprojektowane i opracowane przez Bombardier Transportation w kanadyjskim Kingston i pensylwańskim Pittsburgh.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |