Płynne paliwo dla samochodów elektrycznych - SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY - BATERIA - EV - OGNIWO PALIWOWE - ŁADOWANIE - 24M TECHNOLOGIES - PŁYNNY NOŚNIK ENERGII
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Płynne paliwo dla samochodów elektrycznych
drukuj stronę
poleć znajomemu

Płynne paliwo dla samochodów elektrycznych

Płynne paliwo dla samochodów elektrycznych

Całkowicie nowe podejście do projektu baterii zaprezentowali naukowcy z MIT, którzy pracują nad technologią lekkich i tanich baterii dedykowany samochodom elektrycznym i aplikacjom sieci energetycznej. Nowa technologia uczyni "uzupełnianie" baterii tak szybko, jak odbywa się tankowanie konwencjonalnego samochodu.

Nowa bateria opiera się na innowacyjnej architekturze nazwanej "semi-solid flow cell", w której stałe cząstki są umieszczone w płynnym nośniku, który z kolei może być wpompowywany do baterii. W projekcie, komponenty aktywne baterii - katoda i anoda, składają się z elementów zawieszonych w płynnym elektrolicie. Te dwie płynne substancje są wpompowywane przez oddzielne systemy odseparowane filtrem.

Bardzo ważną cechą charakterystyczną nowego projektu baterii jest to, ze rozdziela dwie funkcje baterii - przechowywanie energii do chwili gdy jest ona potrzebna oraz rozładowanie tej energii kiedy system zasilany przez baterię się o nią upomni - w dwóch rożnych fizycznych strukturach (w konwencjonalnej baterii przechowywanie i rozładowywanie baterii odbywa się w tym samym fizycznym elemencie). Rozdzielając te struktury można projektować bardziej wydajne energetycznie baterie - stwierdzają naukowcy.

Kolejną niepodważalną zaletą nowej baterii jest to, że pozwoli ona na szybkie 'tankowanie' baterii poprzez wpompowanie naładowanego płynu w miejscy rozładowanego.

Płynne baterie istnieją już od jakiegoś czasu i nie są nowością, natomiast używały płynów o bardzo niskiej gęstości energii, dlatego też zajmowały znacznie więcej miejsca niż ogniwa paliwowe.

Nowa technologia została licencjonowana firmie 24M Technologies, założonej w poprzednie wakacje przez Chianga Cartera i Throopa Wildera obecnego szefa firmy. Firma otrzymała 16mln$ z kapitału venture i dofinansowania rządowego.

MIT

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (1)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
Marcin
Czyli co - lejesz elektrolit zamiast benzyny?
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl