Przedział cenowy ofert na dostawę inteligentnych liczników wybranych przez Energę Operator waha się od około 374 zł do około 405 zł netto za punkt pomiarowy.
Energa Operator, przygotowująca się do wdrożenia pilotażowego programu inteligentnego opomiarowania u około 100 tys. indywidualnych odbiorców prądu, po wyroku Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych, nakazującej jej ponowne rozpatrzenie ofert, wskazała jako najlepsze oferty konsorcjów Arcus i T-Matic, Arcus i BMCG oraz litewskiego konsorcjum spółek Elgama i Sigma Telas Energy.
- Jeśli nie będzie dalszych odwołań to po uprawomocnieniu się naszej decyzji o wyborze wykonawców podpiszemy umowy ramowe z wybranymi wykonawcami. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na dostawę około 100 tysięcy liczników - mówi Alina Geniusz- Siuchnińska, rzeczniczka Energi Operator.
Oferty cenowe na dostawę liczników, które otrzymała Energa Operator oscylują w przedziale około 374-405 zł netto za punkt pomiarowy. Ceny obejmują m.in. dostawę liczników, systemów informatycznych, ośmioletnią gwarancję, a nie obejmują montażu, co Energa Operator chce zrobić własnymi silami.
- Uzyskane przez nas oferty cenowe przekraczają założenia przyjęte podczas przygotowywania pilotażowego programu wdrożenia inteligentnego opomiarowania dla odbiorców indywidualnych, jednakże uważamy, że przetargi wykonawcze pozwolą oferentom zrewidować zaproponowane przez nich ceny. Wśród ofert, które otrzymaliśmy znalazły się też takie, które były ponad dwa razy wyższe niż wybrane przez nas, ale domyślamy się, że tak naprawdę zostały złożone po to, żeby sprawdzić jak przyjmie je rynek - mówi Alina Geniusz- Siuchnińska.
Przetarg na dostawę inteligentnego opomiarowania prowadzi też EnergiaPro z grupy Tauron Polska Energia. Firma otrzymała oferty od sześciu firm i konsorcjów. Z uzyskanych informacji wynika, że najlepsze ceny proponowane EnergiiPro nie odbiegały zbytnio od najlepszych cen zaoferowanych Enerdze Operator.
- Biorąc pod uwagę, że złożone nam oferty nie obejmują montażu liczników, a przedstawione EnergiPro obejmują koszty tej usługi to porównywalne oferty cenowe złożone EnergiPro są nieco niższe niż złożone nam. Z kolei nasze wymagania w zakresie gwarancji są nieco wyższe niż postawione przez EnergięPro, co mogło podnosić ceny. My oczekiwaliśmy gwarancji na 8 lat, a EnergiaPro na 5 lat - mówi Alina Geniusz- Siuchnińska.
Źródło: wnp.pl
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |