Pięć firm zostało wyłonionych do następnego etapu przetargu na budowę i wdrożenie Centralnego Systemu Obsługi i Rozliczeń Klientów - wynika z informacji podanych przez Parkiet.
Jak poinformowała gazeta, tylko pięć firm przeszło do kolejnego etapu prowadzonego przez PGE przetargu na „Budowę i wdrożenie Centralnego Systemu Obsługi i Rozliczeń Klientów (CSORK) w obszarze sprzedaży detalicznej oraz dystrybucji energii elektrycznej”. System ma wspierać obsługę ok. 5 mln klientów PGE.
Według gazety będzie to największe w tym roku wdrożenie w branży elektroenergetycznej, którego budżet szacowany jest na przeszło 60 mln zł. Budowa systemu będzie trwała dwa lata. Ma korzystać z niego co najmniej 6 tys. użytkowników.
Do przetargu wystartowało aż dziesięć firm i konsorcjów, z czego do kolejnego etapu, czyli złożenia ofert, według Parkietu przeszły: Hewlett-Packard Polska, Siemens IT Solutions and Services, Fujitsu Technology Solutions, Accenture oraz konsorcjum Cross i giełdowego Compu.
Z informacji Pakietu wynika, że z przetargu odpadły: Capgemini, S&T Services Polska, konsorcjum z udziałem Comarchu, AMG. net oraz występujące wspólnie Asseco Poland i Sygnity.
Konsorcjum Asseco Poland i Sygnity nie przeszło do dalszego etapu przetargu z powodów „kadrowych”, gdyż wiceprezes Sygnity ds. sprzedaży Andrzej Paszyński, pracował w Deloitte Business Consulting, które opracowało strategię informatyzacji PGE. Sygnity nie zgadzają się z decyzją PGE i zamierza złożyć odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej – czytamy w Parkiecie.
Źródło: Parkiet
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |