Firma STÖBER wprowadziła do swojej oferty nowe serwosilniki serii EZ i EZF. Najważniejszą cechą wyróżniającą silniki nowej serii jest ultrakrótka konstrukcja, a także wysokie momenty maksymalne oraz bardzo dobra dynamika. .
Podstawowym rozwiązaniem, umożliwiającym zaprojektowanie tak małych gabarytowo silników było wdrożenie do produkcji nowatorskiej techniki nawijania uzwojeń z użyciem ortocyklicznej liniowej technologii nawijania. Pozwala ona na stworzenie uzwojenia stojana z najwyższym możliwym współczynnikiem wypełnienia miedzią, co zwiększa moc wyjściową silnika nawet o 80%. W wyniku tego skrócono serwosilniki o prawie połowę, bez strat na mocy wyjściowej w odniesieniu do znanej wszystkim serii ED/EK.
Dzięki nowej konstrukcji wszystkich komponentów i dużej ilości komputerowych metod tubingowych, możliwe było osiągnięcie zrównoważonego zachowania silnika z bardzo dużym momentem obrotowym, wysoką dynamiką i precyzyjną ciągłą prędkością jazdy.
Seria EZ to serwosilniki z wałkiem wyjściowym gładkim lub z klinem. Obecnie obejmuje ona trzy grupy wielkości z zakresem momentów od 2,45 Nm (0,77 kW) do 24,6 Nm (7,73 kW). Wyposażone są w enkoder EnDAT jedno- lub wieloobrotowy (single- lub multiturn) z elektroniczną tabliczką znamionową. Mogą być zabudowywane bezpośrednio ze wszystkimi przekładniami SMS produkowanymi przez firmę STÖBER bez konieczności stosowania adaptera silnika, a także przystosowane do współpracy z przetwornicami innych producentów. Całkowitą nowością jest możliwość chłodzenia serwosilników cieczą, co ma bardzo duże znaczenie przy pracy wysokodynamicznej. W ofercie dostępne jest też tradycyjne chłodzenie za pomocą wentylatora zabudowanego na silniku. Opcjonalnie można wyposażyć je w hamulec elektromagnetyczny.
Seria EZF to grupa serwosilników z kołnierzowym wałem przelotowym na całej długości. Te serwosilniki są częścią zupełnie nowego systemu firmy STÖBER – PipeDrive. Dzięki niezwykle kompaktowej budowie posiadają bardzo wysoką sztywność skrętną. Starannie zaprojektowany kołnierzowy wał przelotowy umożliwia przeprowadzenie przez silnik różnego rodzaju rurek, przewodów, promienia laserowego itp. Dla ochrony przeprowadzanych przez silnik komponentów wał przelotowy jest platerowany. EZF cechują się bardzo dużym momentem obrotowym, wysoką sztywnością i małym ciężarem całkowitym. Seria EZF obecnie podzielona jest na dwie grupy wielkości w zakresie od 4,05 Nm (1,27 kW) do 24,6 Nm (7,73 kW). Podobnie jak seria EZ silniki wyposażone są w enkoder EnDAT single- lub multiturn z elektroniczną tabliczką znamionową do współpracy z serwoprzetwornicami MDS lub SDS serii 5000. Opcjonalnie mogą zostać wyposażone w hamulec.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |