Autobusy napędzane wodorem na ulicach Londynu - WOJSKO - SAMOLOT - WIELKA BRYTANIA - BOEING - OGNIWO PALIWOWE - LONDYN - LOTNICTWO - AIR PRODUCTS - MICROCAB - PALIWO WODOROWE - FLOTA AUTOBUSOWA - NAPĘD WODOROWY - PHANTOM EYE - CABLED - COVENTRY - GAZY TECHNICZNE - AUTOBUS WODOROWY
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Autobusy napędzane wodorem na ulicach Londynu
drukuj stronę
poleć znajomemu

Autobusy napędzane wodorem na ulicach Londynu

Autobusy napędzane wodorem na ulicach Londynu

Air Products, największy dostawca gazów technicznych w Polsce, uruchomiła w Londynie pierwszą w historii, stale działająca stację paliwa wodorowego, która zaopatruje w wodór pięć autobusów miejskich. Stacja paliwa wodorowego Air Products typu Series 100 została także uruchomiona na Uniwersytecie w Coventry w Anglii i posłuży do tankowania paliwa wodorowego do pojazdów skonstruowanych przez firmę Microcab. Technologia i paliwo wodorowe Air Products są również wykorzystywane w wyspecjalizowanych samolotach Phantom Eye wyprodukowanych przez firmę Boeing.

Od grudnia 2010 roku w Londynie na stałe działa stacja paliwa wodorowego Air Products. Firma Air Products dostarczyła stację Londyńskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej (Transport for London), które dzięki niej zaopatruje w wodór pięć autobusów napędzanych tym paliwem. Autobusy kursujące pomiędzy Covent Garden a Tower Hill tworzą jedną z największych w Europie flot autobusowych napędzanych paliwem wodorowym.

„Otwarcie stacji paliwa wodorowego w Londynie to ekscytujący krok naprzód w rozwoju infrastruktury transportowej opierającej się na wodorze. Londyńczycy mogą dojechać autobusem napędzanym wodorem do pracy i przekonać się, że technologia wodorowa jest bezpieczna, czysta i wysoce efektywna w zmniejszaniu emisji spalin” – powiedział Ian Williamson, dyrektor Air Products ds. Systemów Energii Wodorowej oraz Prezes Europejskiego Stowarzyszenia Wodoru.

Firma Air Products dostarcza wodór do stacji paliwa w Londynie za pomocą opracowanego przez siebie pojazdu. Dwufazowa cysterna wodorowa pozwala na zaopatrywanie stacji w wodór w postaci płynnej lub w formie gazu pod wysokim ciśnieniem. Dzięki temu stacja nie musi posiadać możliwości sprężania wodoru, co pozwala wyeliminować wysoki koszt tego procesu z łańcucha dostaw paliwa wodorowego. Pierwsza tego typu stacja paliwa wodorowego w Europie stała się przyczynkiem do rozwijania przez Air Products w Wielkiej Brytanii nisko kosztowej sieci paliwowej opartej na wodorze.

Uniwersytet w Coventry w Anglii otworzył stację paliwa wodorowego typu Series 100 firmy Air Products

W grudniu 2010 roku Uniwersytet w Coventry w Anglii, podczas Konferencji Miast Niskowęglowych, otworzył nagradzaną już stację paliwa wodorowego typu Series 100 opracowaną i dostarczoną przez firmę Air Products.

Stacja wodorowa posłuży do zaopatrywania w paliwo floty pojazdów napędzanych wodorem, które zostały skonstruowane przez firmę Microcab, powstałą przy uniwersytecie. W ramach szerszego projektu badawczego, finansowanego przez rząd brytyjski, mieszkańcy Coventry mogą ubiegać się o możliwość przetestowania pojazdów napędzanych wodorem na drogach Wielkiej Brytanii. Brytyjskie agencje rządowe Technology Strategy Board oraz Advantage West Midlands sfinansowały projekt CABLED (Coventry and Birmingham Low Emission Vehicle Demonstrators), który przewiduje wprowadzenie 110 pojazdów napędzanych wodorem, kursujących między Coventry a Birmingham.

Otwarcie stacji paliwa wodorowego w Coventry zwieńczyło kolejny etap tworzenia tzw. Hydrogen Ring (ang. Pierścienia Wodorowego), obejmującego obiekty paliwowe zlokalizowane w regionie Midlands, który stanowi centrum planowanej infrastruktury wodorowej w Wielkiej Brytanii.

„Nowy obiekt na Uniwersytecie w Coventry to strategiczne połączenie trzech miast w regionie Midlands ze stacjami paliwa wodorowego, które stanie się ważnym krokiem w procesie powstawania w Wielkiej Brytanii niskowęglowej infrastruktury transportowej opartej na wodorze” – powiedział Ian Williamson.

Stację paliwową Air Products typu Series 100 wyróżniono w lutym 2010 roku nagrodą Rushlight Hydrogen and Fuel Cell Industry.

Powodem, dla którego w Wielkiej Brytanii przykłada się coraz większą wagą do paliwa wodorowego, będącego realną alternatywą dla paliwa tradycyjnego, są wnioski wynikające z ostatnio opublikowanego opracowania rynkowego pt. „Oferta układów napędowych dla Europy: analiza oparta na faktach”. Raport ten dowiódł, że istnieje wyraźne uzasadnienie biznesowe dla stworzenia infrastruktury wodorowej i że powinno się stworzyć plan inwestycyjny dla jej rozwoju w całej Unii Europejskiej, co stanowiłoby pierwszy kluczowy krok dla zapewnienia dostaw paliwa wodorowego.

Bezzałogowy, wojskowy samolot Phantom Eye Boeinga napędzany paliwem wodorowym Air Products

Firma Air Products zapewnia także infrastrukturę i paliwo wodorowe dla Phantom Eye, pokazowego, nowego i bezzałogowego samolotu firmy Boeing, który służy m.in. do celów wojskowych. Samolot ten jest w stanie utrzymać się w powietrzu na wysokości 65 tys. stóp aż do czterech dni.
 
Samolot Phantom Eye wkrótce rozpocznie serię testów naziemnych w Centrum Badań Lotniczych im. Drydena, należącym do NASA, które znajduje się na terenie bazy sił powietrznych w Edwards, w Stanach Zjednoczonych. Samolot przygotowywany jest do pierwszego lotu w 2011 roku, który ma trwać od czterech do ośmiu godzin.

- Praca z firmą Boeing nad tym wyzwaniem to przywilej. Udział w tak przełomowym projekcie, jakim bez wątpienia jest Phantom Eye, to interesujące i ekscytujące doświadczenie - powiedział Bob Kelly, menedżer ds. rozwoju biznesu, Systemy Energii Wodorowej w Air Products.

Inżynierowie Air Products i Boeinga ściśle współpracowali nad opracowaniem niedrogiego 
i innowacyjnego układu paliwowego, który byłby w stanie zaopatrywać samolot w ciekły wodór. System napędzania wodorem został uznany przez firmę Boeing za kluczowy element sukcesu Phantom Eye. Rozwiązanie to gwarantuje wydajność i ogromną oszczędność paliwa, a jego jedynym produktem ubocznym jest woda. Dzięki temu Phantom Eye jest samolotem przyjaznym środowisku.

Samolot Phantom Eye mógłby otworzyć nowy rynek usług związanych z pozyskiwaniem informacji oraz usług komunikacyjnych, włączając w to prowadzenie stałego wywiadu, obserwacji i rekonesansu dla klientów wojskowych, cywilnych i komercyjnych.

Samolot Phantom Eye Air Products

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl