Pojęcie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa – CSR (Corporate Social Responsibility) zrobiło w ostatnich latach karierę globalną. Jest też powszechnie znane i akceptowane przez zarządy firm w Polsce. Jednak w wielu firmach działających na terenie Polski odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa nadal funkcjonuje niemal jedynie na poziomie deklaracji.
Znacznie rzadziej CSR stanowi już dziś wdrożony w sposób kompleksowy element systemu zarządzania, mający swoje miejsce w codziennym krwiobiegu przedsiębiorstwa. Wciąż CSR bardziej przynależy do strefy PR niż do grupy czynników o wymiarze czysto biznesowym, które są źródłem wymiernych korzyści dla przedsiębiorstwa. Tymczasem z doświadczeń firm działających w wielu krajach UE wynika, że strategia działań w obszarze społecznej odpowiedzialności przygotowana już dziś i mądrze realizowana począwszy od teraz ma szansę zapewnić każdej firmie stabilną przyszłość.
Uwzględnienie strategii CSR w branży energetycznej jest istotne ze względu na specyfikę tego sektora nie tylko w Polsce. Na całym świecie energetyka ma opinię branży uciążliwej dla środowiska naturalnego. Funkcjonuje zatem pod dużą presją otoczenia. Dla uzyskania przewagi konkurencyjnej firmy energetyczne potrzebują dużej transparentności i otwartości na dialog. CSR z prawdziwego zdarzenia staje się jednym z istotnych czynników przyciągających większą liczbę inwestorów oraz klientów o coraz wyższym poziomie oczekiwań.
Czytaj raport: Polski sektor energetyczny w świetle międzynarodowych standardów CSR 2011 (7457,68 KB)
Źródło: Deloitte
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |