Wizje samolotów przyszłości - NASA - BOEING - LOTNICTWO - MODEL SAMOLOTU - FUNDAMENTAL AERONAUTICS PROGRAM - USTERZENIE MOTYLKOWE - AIRBUS - SAMOLOTY - NORTHROP GRUMMAN - LOCKHEED MARTIN
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Wizje samolotów przyszłości
drukuj stronę
poleć znajomemu

Wizje samolotów przyszłości

Wizje samolotów przyszłości
fot. NASA/Lockheed Martin

Latające skrzydło, dwukadłubowiec z wyniesioną nad skrzydła kabiną załogi, maszyna z taśmowato - trapezowatymi skrzydłami, to wizje przyszłości samolotów pasażerskich według NASA i koncernów lotniczych - informuje portal "New Scientist".

Wizje maszyn przyszłości dla lotnictwa cywilnego opracowywano od 2008 r. w ramach Fundamental Aeronautics Program. W projekcie uczestniczyli naukowcy z NASA oraz inżynierowie z największych koncernów lotniczych.

Maszyny przyszłości muszą spełniać wysokie standardy m.in. w zakresie spalania, emisji gazów cieplarnianych i poziomu hałasu.

Specjaliści z Lockheed Martin rekomendują samolot o tradycyjnej szerokokadłubowej sylwetce z usterzeniem motylkowym. Na końcach motylkowych stateczników umieścili dwa silniki turbowentylatorowe. Osobliwością są skośne, taśmowate skrzydła łączące się z tymi statecznikami i tworzące trapez.

Latajace skrzydło Boeinga

Boeing przedstawił latające skrzydło, łączące się z pogrubionym kadłubem. Na grzbiecie tej maszyny zamontowano dwa silniki odrzutowe lub cztery turbośmigłowe. Z kolei Northrop Grumman stworzył maszynę dwukadłubową, z dwoma silnikami zamontowanymi między kadłubami i wyniesioną ponad płaty małą kabiną załogi.

Dwukadłubowiec Northrop Grumman

Swój projekt samolotu pasażerskiego przyszłości zaprezentował także nieuczestniczący w programie NASA europejski Airbus. To tradycyjny szerokokadłubowy model ze skrzydłami o dużym skosie. Innowacją mają być silniki przystosowane do spalania mieszanki zawierającej biopaliwa, zamontowane na wysięgnikach przykadłubowych oraz usterzenie motylkowe zamiast tradycyjnego.

Airbus-concept

PAP

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (1)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
mk
Badziew
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl