

RWE Stoen Operator już od kilku miesięcy wymienia wadliwe liczniki energii zainstalowane u swoich odbiorców - donosi Dziennik Gazeta Prawna, powołując się na nieoficjalne informacje. Błędne pomiary liczników mogły powodować straty rzędu nawet kilku milionów złotych rocznie.
Kilka tysięcy wadliwych liczników elektronicznych o wartości 7,9 mln zł miały zostać zamówione w Pafalu jeszcze w 2006 r.
Według przedstawicieli RWE Stoen Operator, na których powołuje się Dziennik, przyczyną błędnego wskazania liczników jest wada wyświetlaczy, które mogły wyświetlać zaniżone dane dot. zużycia energii. Z informacji jakie Pafal przekazał RWE Stoen Operator wynika jednak, że mimo wady wyświetlaczy, liczniki poprawnie mierzą zużycie energii.
Zdaniem URE obowiązujące przepisy uprawniają dostawców energii do korekty faktur, jednak tylko w sytuacji, kiedy błędy w pomiarze spowodowały zawyżenie należności za zużytą energię. Jeśli odbiorcy będą kwestionować sposób rozliczenia, RWE Stoen Operator może spotkać się z nimi w sądzie – uważa cytowana przez Dziennik przedstawicielka URE.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |