Kradzież samochodu za pomocą anteny - SAMOCHÓD - SZWAJCARIA - SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA - SRDJAN CAPKUN - ZŁODZIEN - BEZPRZEWODOWY ZAPŁON - BEZPRZEWODOWY DOSTĘP
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Kradzież samochodu za pomocą anteny
drukuj stronę
poleć znajomemu

Kradzież samochodu za pomocą anteny

Kradzież samochodu za pomocą anteny

Naukowcom udało się pokonać system automatycznego zamykania/otwierania pojazdu, a także automatycznego zapłonu silnika. Złodzieje samochodów przyszłości będą w stanie dostać się do wnętrza samochodu i odjechać bez posiadania fizycznego klucza.

Naukowcom skutecznie udało się 'włamać' do 10 samochodów pochodzących od 8 producentów dzięki zainstalowanym w samochodach systemom kluczy pasywnych i pasywnemu zapłonowi.

Prowadzący grupę badawczą Srdjan Capkun, asystent profesora nauk komputerowych na ETH Zurich w Szwajcarii, mówi, że zainspirował go system bezpieczeństwa w jego własnym samochodzie wyposażonym w bezkluczowy system wejścia i zapłonu. Naukowcy zbadali w ten sposób 10 samochodów, do których udało im się wejść i włączyć silnik ze 100% skutecznością. Ich sposób dostępu sprawdza się niezależnie od użytych protokołów kryptografii w systemie zabezpieczającym samochód przed nieautoryzowanym dostępem.

W normalnych warunkach, gdy bezprzewodowy klucz znajdzie się w odległości kilu metrów od samochodu, pojazd wykrywa sygnał niskiej mocy wymuszający wykonanie polecenia otwarcia drzwi i umożliwi aktywację systemu zapłonu samochodu. Naukowcy wykorzystali parę anten do transmisji tych sygnałów z samochodu do klucza, który znajdował się w znacznej odległości od pojazdu oszukując w ten sposób samochód, który odblokowywał zamki. Jedna musi znajdować się bardzo blisko samochodu a druga w promieniu nie większym niż 8m od trzymającego klucz właściciela pojazdu.

Naukowcy zaproponowali dwie opcje ataku. W pierwszej prowadzą kabel z bliskiego otoczenia samochodu do okolicy właściwego klucza, który transmituje odpowiednie sygnały. Druga metoda opiera się o interfejsy bezprzewodowe. Koszt metody przewodowej do o 50$, bezprzewodowej waha się między 100 a 1000$ w zależności od użytych komponentów.

Samochód nie otworzy się jeśli sygnał odpowiedzi z klucza zajmie zbyt wiele czasu, dlatego też naukowcy opracowali sposób na przyspieszenie komunikacji pomiędzy antenami. Z reguły przesył sygnału analogowego opiera się o transmisję jego cyfrowej wersji, przez co wymagane są 2 przetworniki A/C i C/A, a wykonanie operacji konwersji wymaga czasu. Posłużono się dlatego przesyłem sygnału analogowego skracając opóźnienia z mikrosekund do nanosekund.

Właściciele samochodów i producenci mogą bronić się przed tego typu kradzieżami. W przypadku właściciela wystarczy strzec swoich kluczy, kiedy nie są używane zabezpieczając je przed podsłuchem. Producenci samochodów mogliby dodać specjalny przycisk dezaktywujący system dostępu.

Producenci będą musieli wyposażyć system dostępu w algorytm weryfikujący czy klucz rzeczywiście znajduje się blisko pojazdu, a nie gdzieś w dalszym otoczeniu. Grupa badawcza Capkuna pracuje nad opracowaniem algorytmu, dzięki któremu zabezpieczą łamane przez nich systemy.

technologyreview.com

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl