W Londynie zaprezentowano pierwszy działający system ładowania bezprzewodowego dedykowany samochodom elektrycznym.
System IPT (ang. Induction Power Transfer) został rozwinięty przez brytyjski start-up, firmę HaloIPT, której udziałowcem jest ARUP. Rozwiązanie ma zagwarantować automatyczne, bezpieczne i proste bezstykowe ładowanie, co zwiększyć ma zasięg pojazdów elektrycznych (EV).
Bezprzewodowe ładowanie opiera się na prawach indukcji magnetycznej, które sięgają początków XIX wieku. Aby system mógł współpracować z samochodami muszą być one wyposażone w dopasowany odbiornik, pozwalający na automatyczne ładowanie pojazdu, gdy ten jest zaparkowany nad nadajnikiem lub porusza się po drogach wyposażonych w specjalne nadajniki systemu IPT.
IPT będzie mógł przesyłać energię elektryczną w obu kierunkach na odległość do 40 cm, niezależnie od warunków atmosferycznych (woda, śnieg, temperatura, kurz).
System będzie kompatybilny ze wszystkimi dotychczas produkowanymi typami pojazdów elektrycznych od elektrycznych rowerów, kończąc na samochodach ciężarowych. Przybliżony koszt implementacji systemu to wydatek około 3-3,5 tys. funtów.
autocar.co.uk
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |