Pomimo tego, że hybrydowy Chevrolet Volt nie ukaże się przed listopadem GM (General Motors) już zastanawia się nad możliwościami ponownego użycia akumulatorów instalowanych w samochodach hybrydowych i elektrycznych. GM połączył swoje wysiłki z Grupą ABB w celu opracowania możliwych aplikacji, w których można wykorzystać akumulatory pochodzące ze złomowanych lub zużytych pojazdów.
Jednym z pierwszych pomysłów jest użycie akumulatorów jako zapasowego magazynu energii pochodzącej z elektrowni wiatrowych i słonecznych. Łatwiej byłoby nimi operować w godzinach szczytu gdzie zapotrzebowanie na energię jest na prawdę olbrzymie. Baterie, które Chevrolet instaluje w Voltach posiadają najdłuższą gwarancję na rynku w swoim segmencie, która jest ważna przez 8lat lub 160000km. Świadczy to o wysokiej jakości akumulatorów, jeśli producent nie boi się udzielić gwarancji na tak korzystnych dla klienta warunkach. Istnieje również duże prawdopodobieństwo, że w momencie, gdy samochód będzie już wycofany z użytku, jego akumulatory będą wciąż w dobrym stanie technicznym i że przez kilka lat będą mogły pełnić jeszcze magazynować energię.
Przyszła sieć elektroenergetyczna będzie zasilana w znacznie większym stopniu niż ma to miejsce obecnie energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Znacznie zwiększy się też udział pojazdów elektrycznych tworząc infrastrukturę e-mobility wymagającą wielu zróżnicowanych technik magazynowania energii. Jesteśmy podekscytowani szukając aplikacji ponownego użycia akumulatorów pochodzących z recyclingu samochodów hybrydowych i elektrycznych, które mogą pomóc w budowie magazynów energii. - mówi Bazmi Husain
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |