Napęd elektryczny na promie Stena Line - NAPĘD ELEKTRYCZNY - AKUMULATORY - MORZE - STATEK - STENA LINE - PLUG-IN
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Napęd elektryczny na promie Stena Line
drukuj stronę
poleć znajomemu

Napęd elektryczny na promie Stena Line

Napęd elektryczny na promie Stena Line
fot. Stena Line

Stena Line testuje nowe, przyjazne dla środowiska rodzaje napędu dla swoich statków. W ostatnim czasie armator podpisał umowę z Callenberg Technology Group na zakup akumulatorów o łącznej mocy 1 MWh. Jeszcze przed wakacjami zostaną one zainstalowane na promie Stena Jutlandica kursującym między Göteborgiem (Szwecja) a Frederikshavn (Dania). Nowa inwestycja stanowi ważną część strategii rozwoju Stena Line. W najbliższej przyszłości armator planuje wykorzystywać napęd elektryczny do pokonywania nawet 50 mil morskich podczas danego rejsu. 

Elektryczne zasilanie statków Stena Line

Testowane rozwiązanie opiera się na technologii hybrydowej typu plug-in. Akumulatory mogą być ładowane zarówno przy podłączeniu do zasilania z lądu, jak również podczas pracy silników statku. 

 – Zrównoważony rozwój jest naszym priorytetem, dlatego nieustannie poszukujemy sposobów ograniczenia wpływu na środowisko naturalne. Od 2015 roku wykorzystujemy metanol jako jedno z paliw na promie Stena Germanica, kursującym między Göteborgiem (Szwecja) a Kilonią (Niemcy). Dodatkowo prowadzimy około 300 różnych projektów mających na celu oszczędzanie energii. Wraz ze zmniejszaniem się wielkości oraz kosztu akumulatorów, napęd elektryczny staje się świetną alternatywą dla tradycyjnych paliw, również dlatego, że dzięki niemu emisja zanieczyszczeń do powietrza może być całkowicie wyeliminowana – komentuje Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

Projekt wprowadzenia napędu elektrycznego zostanie przeprowadzony w kilku etapach. Początkowo zasilanie z akumulatorów będzie uruchomiane do napędzania sterów strumieniowych oraz podczas manewrów cumowania w porcie. Kolejnym etapem będzie wykorzystanie zasilania elektrycznego do napędzania śrub statku. Dzięki temu prom Stena Jutlandica będzie zasilany elektrycznie na dystansie około 10 mil morskich.  

Ostatnim etapem realizacji projektu będzie zwiększenie pojemności akumulatorów. Dzięki temu możliwe stanie się pokonanie około 50 mil morskich, czyli całej odległości między Göteborgiem a docelowym portem we Frederikshavn.

Celem wdrożenia projektu w kilku etapach jest przetestowanie zasilania elektrycznego w żegludze. Jeśli projekt zakończy się sukcesem, napęd hybrydowy może być zastosowany również na pokładzie pozostałych statków z floty Stena Line.

Rozwiązania techniczne opracowywane są w kooperacji ze Stena Teknik, firmą z grupy Stena. Spółka Stena Teknik współpracuje ze światem akademickim, administracją publiczną oraz dostawcami. Projekt został bardzo pozytywnie przyjęty, a pierwszy etap jest wspierany i finansowany w połowie przez Szwedzką Administrację Morską i Unię Europejską.

Poszczególne etapy projektu:  

Etap 1

  • Korzystanie z napędu elektrycznego na sterach dziobowych i podczas cumowania w porcie
  • Optymalizacja zużycia energii podczas pracy (Peak Shaving)
  • Pojemność akumulatorów 1 MWh  

Etap 2

  • Korzystanie z napędu elektrycznego w porcie i podczas rejsu, do około 10 mil morskich
  • Pojemność akumulatorów około 20 MWh  

Etap 3

  • Korzystanie z napędu elektrycznego podczas całego rejsu, około 50 mil morskich
  • Pojemność akumulatorów około 50 MWh
    follow us in feedly
    REKLAMA

    Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

    Zapisz się
    Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
    Komentarze (0)
    Dodaj komentarz:  
    Twój pseudonim: Zaloguj
    Twój komentarz:
    dodaj komentarz
    REKLAMA
    REKLAMA
    Nasze serwisy:
    elektrykapradnietyka.com
    przegladelektryczny.pl
    rynekelektroniki.pl
    automatykairobotyka.pl
    budowainfo.pl