SEPTA (Southeastern Pennsylvania Transportation Authority), obsługująca największy system tranzytowy w Filadelfii zaproponowała wykorzystanie nowej inteligentnej technologii sieci elektrycznej, która mogłaby zredukować rachunki za prąd nawet o 40%. Technologia opiera się na wykorzystaniu regenerujących energię systemów hamowania pociągów, które generują energię gdy operator rozpoczyna proces hamowania.
Tak wygenerowana energia będzie przechowywana w wielkich bateriach. Zostanie ona następnie zużyta do napędzania pociągów, a jej ewentualna nadwyżka zostanie wpuszczona do sieci energetycznej. System ma być zainstalowany na jednej z 38 filadelfijskich stacji, a oszczędności, których oczekuje się po systemie kształtują się na poziomie 500 tys. dolarów rocznie.
Specjalna technologia baterii wykorzystana w projekcie zostanie połączona z oprogramowaniem firmy Viridity Energy z Filadelfii. Oprogramowanie ma zajmować się zarządzaniem zapasami energii, m.in. czy przydzielić ją do napędzenia pociągu czy sprzedać do sieci.
Pilotowy projekt, dofinansowany w kwocie 900 tys. dolarów, staje wobec dwóch podstawowych problemów technicznych. Pierwszym jest wybór baterii zdolnych do szybkiego pochłaniania energii i na poprawę żywotności akumulatorów. Viridity Energy bierze pod uwagę różne typy akumulatorów, m.in. litowo-jonowe oraz kwasowo-ołowiowe, które są tańsze, ale też mniej trwałe.
Innym wyzwaniem jest stworzenie oprogramowania, które może szybko analizować dane z systemu SEPTA oraz różnych innych rynków energii elektrycznej, i zdecydować, jak najlepiej wykorzystać zgromadzoną energię. Viridity Energy opracowała już podobne rozwiązania do zarządzania budynkami, energią pochodzącą z paneli słonecznych oraz nadzorowania zapotrzebowania energetycznego systemów klimatyzacji i innych w celu stabilizacji sieci energetycznych.
technologyreview.com
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |