We wtorek General Electric przedstawiło projekt podłączonej do inteligentnej sieci ładowarki pojazdów elektrycznych o nazwie WattStation.
WattStation pozwoli na znaczne zmniejszenie czasu ładowania akumulatora o mocy 24 kWh w pojazdach elektrycznych typu plug-in (tzw. wtyczkowozów) do około 4-8 godzin (240V). Obecnie standardowy czas ładowania takiego akumulatora to 12-18 godzin.
Dan Heintzelman, prezes i dyrektor generalny GE Energy Services, powiedział: "Przez ponad 100 lat, działania GE mają na celu optymalizację zużycia energii. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie w dystrybucji energii elektrycznej, WattStation to naturalny progres wynikający z naszego zaangażowania w tworzenie przełomowych innowacji."
WattStation został w części zaprojektowany przez renomowanego projektanta przemysłowego, Yves Behara. W przyszłości WattStation mają stać się równie często odwiedzane jak dziś stacje benzynowe.
W wywiadzie dla earth2tech Behar powiedział, że GE WattStation będzie działać jako platforma cyfrowa i łączyć się z mobilnymi urządzeniami. Na przykład podróżując po mieście pojazdem samochodem elektrycznym będzie można odbierać wiadomość tekstową, że otwarta ładowarka WattStation jest w pobliżu. Ostatecznie Behar przewiduje nawet cały ekosystem aplikacji wokół WattStation, w tym parkometru, informacji miejskiej poprzez zastosowanie większego wyświetlacza.
GE WattStation mają być dostępne na całym świecie w 2011 r., ale jeszcze w tym roku zostanie przedstawiona jej wersja do domu lub garażu, jednak jej cena nie jest jeszcze znana.
Stacje GE będą bezpośrednią konkurencją dla Better Place Shai Agassiego, który produkuje już podobne stacje ładujące.
Więcej informacji: GE WattStation
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |