Mouseless jest urządzeniem, które pozwala użytkownikowi na interakcje z komputerem w dokładnie ten sam sposób jak z myszą tradycyjną, z tym wyjątkiem, że w przypadku Mouseless nie ma fizycznego urządzenia wskazującego. W ten sposób działa "niewidzialna mysz".
Grupa naukowców z MIT wspólnie z grupą Fluid Interfaces Group pracowali nad techniką, za pomocą której możliwe byłoby wyeliminowanie fizycznej myszki z procesu interakcji użytkownika z komputerem, przy zachowaniu znanej już techniki nawigacji, aby użytkownik nie musiał się jej uczyć od nowa.
Naukowcy Pranav Mistry, Liyan Chang i Pattie Maes opracowali wiązkę lasera emitującego światło o długości fali powyżej 780nm - charakterystycznej dla podczerwieni. Następnie połączono laser z kamerą czułą na podczerwień. Dzięki takiemu połączeniu, użytkownik wykonuje ruchy do których przyzwyczaił się korzystając z myszy komputerowej a rejestrowane zmiany promieni lasera wywołane przez rękę użytkownika i zarejestrowane przez kamerę przesyłane są do komputera, który analizuje dane i przetwarza je na ruch kursora.
Kamera rozpoznaje ruch ręki odpowiadający ruchowi myszy, rozpoznawane są również kliknięcia w guziki nawet w oba w tym samym czasie.
Nie ma jeszcze planów komercjalizacji "niewidzialnej myszy", ale należy dodać, że stworzenie prototypu Mouseless kosztowało około 20$. Naukowcy pracują teraz nad optymalizacją oprogramowania, które pozwoliłoby zwiększyć czułość urządzenia. Zmianom ulegną algorytmy rozpoznawania i śledzenia ruchów oraz rozbudowane zostaną zestawy komend, jakie będzie można wywoływać za pomocą Mouseless. Ilość funkcji tradycyjnej myszy jest ograniczona ilością programowalnych przycisków w które jest wyposażony gryzoń. "Niewidzialna mysz" jest pozbawiona tych ograniczeń.
Via pranavmistry.com/projects/mouseless/
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |
Dla mnie przy raczej sporych wartosciach (by tylko nadgarstkiem móc przejechac 1440 px, bez ruszania ramieniem) wydaje sie byc nieco słabe.
Osobiscie sadze ze rozdzialka + fps'y nie pozwola na osiagniecie rozsadnych apm'ow w grach, bez znaczacych opóźnień - na filmiku widać (przy right click i left click), że opóźnienie to min. 200-500ms.
Nawet jeśli to czy myszka powinna zżerać 20% procesora? (Liczba oczywiscie calkowicie losowa, ale rozpoznawanie dłoni na blacie o podobnym kolorze z wyróżnieniem palców chyba chwile musi trwać)
Pomysł ciekawy, jeśli się rozwinie może nawet się skuszę.
lagi takie, ze z komputera pewnie by wiory leciały jakbym mial sie "bawić" tym gównem
ruch ręki w lewo to lewo , wprawo to prawo, jak piszą przyciska da się oprogramować dowolnie...
machać sobie możesz na ścianie to kwestia kalibracji urządzenia