Najnowsze badania przeprowadzone na Rochester Institute of Technology (RIT) wykazały, że paliwa E20 - łączące w sobie 20% etanolu i benzynę, znacznie zmniejszają emisję węglowodorów i tlenku węgla w porównaniu do tradycyjnej benzyny lub mieszanki E10. Nie znaleziono przeciwwskazań stosowania paliwa E20 w kwestii osiągów i żywotności silnika.
Dane ilustrują potencjalne korzyści ze stosowania E20 jako narzędzia do ograniczenia całkowitej emisji. Jednocześnie wiele państw rozważa standaryzację benzyny z większą ilością etanolu.
Zespół RIT prowadzony przez Briana Duddy'ego prowadził badania nad wpływem mieszanki E20 na 10 starszych pojazdach z silnikami benzynowymi, które nie były przeznaczone do pracy na mieszance. Wykorzystano pojazdy używane przez służby powiatowe. Poddane zostały testowi 100 tys. mil na paliwie E20 i okresowym analizom emisji, szkodliwych związków, zużycia silnika i spalania. Test pokazał średnie zużycie emisji tlenku węgla o 23% oraz 13% redukcję emisji węglowodorów w porównaniu do emisji osiąganej przy stosowaniu konwencjonalnego paliwa.
Wyniki badań opublikowano w Journal of Automobile Engineering. Będą wykorzystywane przez Agencję Ochrony Środowiska w celu promowania programu federalnego dotyczącego standaryzacji odnawialnych paliw.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |