Samochody z napędem elektrycznym coraz częściej można zobaczyć na naszych ulicach... Posiadacie? Jeździliście? Jak oceniacie rozwój tej branży w Polsce?
REKLAMA |
REKLAMA |
Samochody elektryczne w Polsce
Karol Lewandowski |
22:36
01 maj 2011
|
|
Anna Wróblewska |
11:02
02 maj 2011
Wydaje mi się że w tej chwili nie mam dobrej infrastruktury stacji ładowań aby rozwinąć przemysł samochodów elektrycznych. Kluczem do sukcesu tej technologii jest zwiększenie szybkości ładowania akumulatorów samochodów elektrycznych |
|
Łukasz Klepacky |
17:27
02 maj 2011
przecież wtyczkowozy nie potrzebują do jeżdżenia infrastruktury, wystarczy domowe gniazdko 230V - dla chcącego nic trudnego ;) jeśli chodzi o bariery upowszechnienia samochodów elektrycznych to z pewnością najważniejsza jest cena samych pojazdów, pytanie: dlaczego są takie drogie? to rzeczywista cena technologii czy kwestia nowości? nawet przy obecnych cenach benzyny Kowalski i tak będzie wybierał samochód spalinowy |
|
Włodek |
00:30
04 lipiec 2011
Niestety musimy przepłacić lobby naftowe i dlatego tak drogo. |
|
Michał Wiśniewski |
16:03
12 wrzesień 2011
A ja miałem okazje pojeździć Mitsubishi iMiEV i generalnie jestem zdumiony sprawnością tego silniczka w tym plastikowym pudełku :) Na pierwszy rzut oka bardzo żwawo się rozpędza, co w sumie nie powinno dziwić bo na starcie silnik elektryczny ma maksymalny moment obrotowy (na odcinku poniżej 100m. osiągnął prędkość powyżej 50km/h :) Może zadziwiać też kompaktowa budowa układu napędowego: silnik przekładnia główna umieszczone z tyłu i proste tylne zawieszenie. Jednak układ nie jest bez wad-samochodzik, jako że jest to najniższy segment nie mieści za wiele baterii na swoim pokładzie, więc co za tym idzie, zasię nie poraża 160 km. na trasie przy wyłączonych odbiornikach prądu, 100km. średnio w cyklu mieszanym i tylko 60km. w mieście... Pod znakiem zapytania pozostają: żywotność baterii oraz co z jej utylizacją, bo to ona stanowi lwią część kosztów zakupu, blisko 160.000,- Jednak nie mogę bliżej odnieść się do konkretów, ponieważ nie miałem żadnego szkolenia produktowego - może ktoś będzie mógł uzupełnić ten temat... |
|
Maciej Kurzyk |
09:03
05 październik 2011
Ostatnio na energetabie widziałem stacje ładowania Schracka. Z tego co obserwuję większe koncerny takie jak wspomniany Schrack, Schneider Electric czy ABB już inwestują w technologie ładowania i magazynowania energii dla samochodów elektrycznych.
cytuj zgłoś nadużycie
|
|
august |
12:29
30 styczeń 2012
Łukasz Klepacky jeśli chodzi o bariery upowszechnienia samochodów elektrycznych to z pewnością najważniejsza jest cena samych pojazdów musisz zweryfikować wiedzę w temacie, przecież sam wicepremier Pawlak radzi aby przesiadać się do samochodów elektrycznych, żeby obniżyć koszty transportu ;) |
|
Doradca Instytutu Ochrony Środowiska |
02:05
23 listopad 2017
Anna Wróblewska Wydaje mi się że w tej chwili nie mam dobrej infrastruktury stacji ładowań aby rozwinąć przemysł samochodów elektrycznych. Kluczem do sukcesu tej technologii jest zwiększenie szybkości ładowania akumulatorów samochodów elektrycznych Do 2020 roku infrastruktura związana z punktami ładowania pojazdów elektrycznych znacznie się powiększy, gdyż ma powstać około 6,5 tysiąca takich stanowisk. Z całą pewnością ułatwi to aktualnym i przyszłym posiadaczom aut elektrycznych ich użytkowanie w miastach. Tomek,Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska |
|
Doradca Instytutu Ochrony Środowiska |
02:08
23 listopad 2017
Maciej Kurzyk Ostatnio na energetabie widziałem stacje ładowania Schracka. Z tego co obserwuję większe koncerny takie jak wspomniany Schrack, Schneider Electric czy ABB już inwestują w technologie ładowania i magazynowania energii dla samochodów elektrycznych. Owszem, coraz więcej koncernów paliwowych ma zamiar dodać do swojej oferty właśnie stacje ładowania pojazdów elektrycznych dzięki czemu podróżowanie nawet na długie dystanse nie będzie dla nikogo kłopotliwe. Co więcej czas ładowania akumulatorów to około 30 minut do uzyskania 70-80% naładowania. Tomek, Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska |
|
Doradca Instytutu Ochrony Środowiska |
02:10
23 listopad 2017
Karol Lewandowski Samochody z napędem elektrycznym coraz częściej można zobaczyć na naszych ulicach... Posiadacie? Jeździliście? Jak oceniacie rozwój tej branży w Polsce? Aktualnie jest to najszybciej rozwijająca się branża, a trend na pojazdy elektryczne wciąż rośnie. W Naszym kraju w przeciągu 7 lat liczba pojazdów jedynie elektrycznych wzrosła o 553 auta. Warto pamiętać, że auta na prąd to nie tylko oszczędność na "paliwie" ale także ekologia. Tomek, Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska |
|
użytkownik usunięty |
13:46
06 wrzesień 2019
Szkoda, że rozwój samochodów elektrycznych stanął w miejscu. Szczególnie w Polsce, nie ma na nie miejsca. |
|
Tyrystor |
21:41
06 wrzesień 2019
Cały czas się rozwijał a teraz stanął. Zwłaszcza w Polsce, gdzie w 2017 roku każdy Kowalski miał samochód elektryczny a stacje ładowania były co 100 metrów. Ale nie ma co się dziwić, dzisiaj nie ma miejsca na elektryczne samochody, bo każdy Kowalski chce mieć elektryczny helikopter. |
|
Tyrystor |
09:41
08 wrzesień 2019
Doradca Instytutu Ochrony Środowiska Karol Lewandowski Samochody z napędem elektrycznym coraz częściej można zobaczyć na naszych ulicach... Posiadacie? Jeździliście? Jak oceniacie rozwój tej branży w Polsce? Aktualnie jest to najszybciej rozwijająca się branża, a trend na pojazdy elektryczne wciąż rośnie. W Naszym kraju w przeciągu 7 lat liczba pojazdów jedynie elektrycznych wzrosła o 553 auta. Mogę tylko dodać, że więcej niż tą ilość 553 auta co wzrosła przez te 7 lat, od 2016 roku sprzedaje się w Polsce rocznie. Pani Anna Panama straciła kontakt z rzeczywistością. |
|
użytkownik usunięty |
10:38
18 grudzień 2019
mam nadzieję że już niedługo to będzie standard w Polsce |
REKLAMA |