Wersje systemów Windows Vista Business oraz Windows Vista Ultimate są objęte prawami do korzystania ze starszych wersji produktu (Microsoft Windows XP Professional, Microsoft Windows XP Professional x64 Edition lub Microsoft Windows XP Tablet PC Edition).Klienci posiadający system
Zaopatrujesz się np. od kolegi, w dysk instalacyjny z Windows XP i instalujesz jedną w ww. wersji. Po instalacji aby po 30 dniach w pełni móc korzystać z systemu, niezbędna jest jego aktywacja. W tym celu uruchamiasz „Pomoc i obsługa techniczna” spod Startu.
W polu szukania pomocy wpisz „Kreator aktywacji”. Jedną z opcji będzie „Aktywowanie systemu Windows na tym komputerze”. Klikamy w to pole i w poradzie wybieramy „-> Kliknij, aby otworzyć usługę aktywacji systemu Windows”.
Po uruchomieniu się kreatora wybierz metodę aktywacji przez telefon do przedstawiciela. Klik Dalej.
Pojawi się „Tylko 4 kroki i gotowe”.
Krok 1 Wybierasz kraj – domyślnie Polska.
Krok 2 Powinny pojawić się 2 numery:
0 801 308 801 – wbrew opisowi nr jest płatny, lub 594 19 99.
Krok 3 - tu widnieje identyfikator instalacji o który później spyta przedstawiciel.
Dzwonisz.
Odezwie się pan lub pani automat, tzw IVR, czyli Interactive Voice Response.
Postępuj z instrukcjami wybierając tonowo odpowiednie opcje. Tak czy inaczej na końcu odezwie się człowiek.
Powiedz że chcesz zrobić downgrade (wymowa: dałngrejd) z Visty na XP.
Konsultant będzie pytał:
- o rodzaj komputera – odp. laptop lub desktop, zależy co masz,
- czy naklejka od Visty jest na obudowie – odp. ! Jest !,
- na ilu komputerach jest zainstalowany XP – odp. na 2.
Podaj konsultantowi identyfikator instalacji (Krok 3).
Jeżeli wszystkie narzędzia Microsoftu zadziałają poprawnie zostaniesz przełączony ponownie do IVR gdzie usłyszysz 7 blokowy (ABCDEFG) identyfikator potwierdzenia.
Wpisujesz ciąg znaków w odpowiednie pozycje w kreatorze. Klik Dalej. Gdy pojawi się monit „ Dziękujemy! Twoja kopia systemu Windows została pomyślnie uaktywniona” oznaczać będzie to że możemy teraz legalnie korzystać z XP mając licencje na Viste. Klik OK.
odpowiedź zaczerpnięta z forum vista.pl