Kiedy kupujesz automaty do bram, zwróć uwagę na kilka czynników, które mogą mieć decydujące znaczenie w trakcie użytkowania. Oto sześć z nich. Bramy automatyczne to świetna sprawa. O ile zamontowane są w sposób fachowy, a automatyka działa bez zarzutów.
Wybór automatów do bram najlepiej zacząć od decyzji dotyczącej rodzaju samej bramy. Opcji jest bowiem kilka, a rodzaj napędu zależy od tego, co konkretnie będzie uruchamiał. Co konkretnie ma do dyspozycji osoba, która chciałaby w sprawny sposób otwierać i zamykać swój garaż?
Najpopularniejszą do niedawna opcją były bramy garażowe składające się z dwóch skrzydeł, czyli czysta klasyka. Coraz częściej jednak wybierane są obecnie rozwiązania odmienne. Najchętniej – bramy uchylne, które otwierają się do góry. Alternatywnie – takie, które są przesuwane. Nawet na podstawie tych trzech rodzajów bram widać, że automatyka do ich otwierania będzie się nieco różnić. Dobrze, żeby była dopasowana do konkretnej opcji.
Przykładem różnic może być moc napędów automatyki do bram. Generalna zasada jest prosta: im cięższe jest skrzydło, tym większa musi być moc silnika. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na to, że bramy podnoszone także wymagać będą nieco mocniejszej automatyki. Co innego bowiem przesunąć ciężkie wrota, a co innego je unieść.
Przyjmuje się, że odpowiednio mocny napęd powinien dysponować mniej więcej 800-1000 N. Słabsze automaty do bram mogą sobie nie poradzić z cięższymi elementami bramy, mocniejsze natomiast sprawdzą się w przypadku cięższych wrót. W niektórych przypadkach napęd może mieć regulację siły, z jaką otwiera bramę. Wówczas można ją dopasować do własnych potrzeb.
Pochodną mocy bramy jest szybkość, z jaką jest otwierana, choć zależność ta nie jest prosta i niekoniecznie zachodzi. Z reguły przyjmuje się, że bramy nie powinny otwierać się z prędkością większą niż 12 metrów na sekundę. Choć wydaje się, że to dużo (bo ponad 40 km/h), to jednak ze względu na niewielką odległość, jaką pokonuje brama, jest to szybkość normalna.
Jeśli brama otwiera się z taką prędkością, potrzeba od 15 do 30 sekund, żeby całkowicie odsłonić wjazd do garażu. Może się zdarzyć, że dostępne będą napędy automatyczne do bram dysponujące większą prędkością. Można sobie na nią pozwolić, ale nie jest to konieczne. Zbyt duża prędkość to większe zużycie urządzeń i wyższy pobór mocy.
Instalowanie automatyki do bram ma sens wtedy, gdy można rzeczywiście sterować wrotami w sposób nie wymagający użycia siły. Częścią procesu jest więc wysiadanie z samochodu w celu otwarcia wjazdu. Lepiej, żeby automatyczne urządzenie dysponowało pilotem, dzięki któremu otworzymy sobie bramę bez wysiadania z auta.
Tu jednak trzeba uważać. Jeśli bowiem częstotliwość radiowa wykorzystywana przez urządzenie będzie inna, niż zarezerwowana dla rozwiązań tego typu, pojawią się zakłócenia i problemy z działaniem (np. brama będzie otwierała się wtedy, gdy w okolicy ktoś będzie rozmawiał przez CB radio). Pilot powinien więc działać na 433,92 MHz.
Chociaż kupując automatykę do bram większość zakłada, że urządzenia będą pracowały bez zarzutu (w końcu są nowe, instalowane przez fachowców i mają gwarancję) warto zorientować się, jak funkcjonuje ich serwis. W czasie użytkowania wiele może się zdarzyć, niekoniecznie z winy samego napędu czy użytkownika.
6. Co mówią o producencie?
Ponieważ w dzisiejszych czasach stosunkowo łatwo przekonać się, czy obietnice producentów to rzeczywistość czy tylko frazesy, warto z tych możliwości skorzystać. Z reguły organizacje konsumenckie udostępniają różnego rodzaju testy (jeśli nie polskie, to na pewno niemieckie). Można też zasięgnąć języka w internecie. Przejrzeć fora dyskusyjne i komentarze, pamiętając jednak, że na dziesięciu niezadowolonych klientów, którzy wylewają swoje żale w sieci przypada tylko jedne zadowolony.
Kiedy wreszcie uda się dokonać wyboru, nie zostanie nic innego, jak zlecić montaż automatyki do bram. A potem już tylko otwierać i zamykać, otwierać i zamykać, otwierać i zamykać...
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |
PHP PHP: problemy,porady,ciekawe rozwiązania |
Łącza Radiowe i ... Łącza radiowe punkt-punkt, punkt-wielopunkt, Sieci dostępowe WiFi, Stacje Bazowe telefonij ... |
WEMiF Grupa studentów, absolwentów i pracowników Wydziału Elektroniki Mikrosystemów i Fotoniki Politechniki ... |
Systemy Alarmowe Systemy alarmowe w instalacjach budynkowych, przemysłowych i innych. |
REKLAMA |